ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Olasılık II MAT220 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Birleşik dağılımlı rassal değişkenleri tanımlar.
    2-Limit teoremlerini kavrar.
    3-Olasılıkla ilgili uygulamaları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler102510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Birleşik Dağılımlı Rassal Değişkenler
    2 Bağımsız Rassal Değişkenlerin Toplamları
    3 Koşullu Dağılımlar
    4 Beklenti Özellikleri
    5 Kovaryans, Toplamların Varyansı ve Korelasyonlar
    6 Koşullu Beklenti
    7 Beklem Üreten Fonksiyonlar
    8 Limit Teoremleri
    9 Merkezi Limit Teoremii
    10 Büyük Sayılar Kanunu
    11 Olasılıkla İlgili Diğer Başlıklar
    12 Markov Zincirleri
    13 Simülasyon
    14 Varyans İndirgeme Teknikleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Süleyman Cengiz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ross, S. 2010. A First Course in Probability, 8th Edition, 530 p., Pearson Prentice Hall, USA.
    Yardımcı Kitap Rosenthal, J.S. 2006. A First Look At Rigorous Probability Theory, 2nd Edition, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 236 p., Singapore. Miller, J. and Miller, M. 2010. John E. Freund?s Mathematical Statistics with Applications, 8th Edition, Pearson Hall, 648 p., India.
    Dersin Amacı Rassal değişkenlerin ve ilgili olasılık dağılımlarının özelliklerini tanımlama, kullanım alanlarına dair fikir sahibi olma.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 5
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 1
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme 1
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster