Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgisayar Yazılımları
|
|
2
|
Sistem programları
|
|
3
|
İşletim sistemleri ve tarihi gelişimi
|
|
4
|
İşletim sistemlerinin özellikleri
|
|
5
|
Bilgisayar kaynakları ve paylaşımı
|
|
6
|
İşlemci yönetimi
|
|
7
|
Bellek Yönetimi
|
|
8
|
Çok kullanıcılı işletim sistemleri
|
|
9
|
Çok kullanıcılı işletim sistemleri
|
|
10
|
Çok kullanıcılı işletim sistemi kurulumu ve ayarlarımesi
|
|
11
|
Yeni kullanıcı hesabı oluşturma
|
|
12
|
Kullanıcı haklarının atanması
|
|
13
|
Dosya Yönetimi
|
|
14
|
Sisteme yeni bir istemci bilgisayar eklen
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yard. Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Dhotre, Iresh A. Operating systems. Technical Publications, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
[1] Tanenbaum, Andrew S., and Albert S. Woodhull. Operating systems: design and implementation. Vol. 2. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1987
[2] Certain internet resources
|
Dersin Amacı
|
Çok kullanıcılı işletim sistemini tanıyabilme, çok kullanıcılı işletim sistemini kullanabilme, çok kullanıcılı işletim sistemini yönetebilme.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
1
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
5
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
1
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
1
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
3
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
5
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
3
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
1
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
1
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
1
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
1
|