ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GRAFİK VE ANİMASYON MAT209 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Resim dosyalarının özelliklerini kavrar.
    2-Web ortamında kullanabileceği en iyi formatı seçer.
    3-Resimler üzerinde rötuş, filtre ve stillerle düzenleme yapar.
    4-Web sayfalarında kullanılabilecek yazı, buton gibi resim nesneleri oluşturur.
    5-Animasyon oluşturma programlarının genel özelliklerini kavrar.
    6-Animasyon için gerekli çizim nesnelerini kavrar ve kullanır.
    7-Çeşitli yöntemlerle animasyonlar oluşturur.
    8-Animasyon dosyalarını web ortamında kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6212
    Ödevler20248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 1061272
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Grafik animasyona giriş
    2 Resim formatları
    3 Kaydetme şekilleri
    4 Photoshop ekranı
    5 Menüler, araç kutusu
    6 Katmanlar
    7 Katmanlar
    8 Filtreler ve Resimleri düzenleme
    9 Flash ekranı
    10 Zaman çizgisi
    11 Sembol ve grup oluşturma
    12 Animasyon çeşitlerini kullanma
    13 Buton alıştırma
    14 Kod yazma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Dobson, Nichola. The A to Z of Animation and Cartoons. No. 194. Rowman & Littlefield, 2010.
    Yardımcı Kitap Wells, Paul. The fundamentals of animation. Ava Publishing, 2006.
    Dersin Amacı Resim kaydetme formatlarını ve özelliklerini anlayabilme; Resim dosyalarını açıp, düzenleyebilme; Animasyon mantığını anlayabilme; Animasyon oluşturabilmek için gerekli çizim nesnelerini kullanabilme ve bunları animasyona dönüştürebilme.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 2
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 5
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 5
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster