Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kümeler, küme işlemleri, sınıflar ve elemanlarının tanıtılması
|
K1) Ders notları
|
2
|
Rastgele sonuçlu deney, örnek nokta, örnek uzaylar ve olaylar.
|
K1) Ders notları
|
3
|
Permütasyon
|
K1) Ders notları
|
4
|
Kombinasyon, Binom teoremi
|
K1) Ders notları
|
5
|
Olasılık ölçüsü, olasılık uzayı ve olasılık uzaylarına bazı örnekler
|
K1) Ders notları
|
6
|
Kesikli ve sürekli örnek uzaylar ve geometrik olasılık
|
K1) Ders notları
|
7
|
Koşullu olasılık, toplam olasılık formülü, Bayes kuralı ve olayların bağımsızlığı.
|
K1) Ders notları
|
8
|
Rastgele değişken kavramı
|
K1) Ders notları
|
9
|
Kesikli rastgele değişkenin dağılımı
|
K1) Ders notları
|
10
|
Sürekli rastgele değişkenin dağılımı
|
K1) Ders notları
|
11
|
Rastgele değişkenin beklenen değeri, varyansı ve uygulaması
|
K1) Ders notları
|
12
|
İki boyutlu rastgele değişkenler ve olasılık fonksiyonları
|
K1) Ders notları
|
13
|
Koşullu olasılık fonksiyonu, marjinal fonksiyonlar
|
K1) Ders notları
|
14
|
Koşullu beklenen değer ve koşullu varyans, Dağılım fonksiyonu
|
K1) Ders notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuba Koç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Ders notları
K2)Matematiksel İstatistik, J.E.Freund, 6.Baskıdan çeviri, Literatür Yayıncılık, 2001
K3)Akdeniz, F. (2009). Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi.
K4)Sağlam, V. (2017). Olasılığa Giriş, Seçkin yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Olasılığın temel kavramlarını tanıtmak ve olaylarla ilişkilendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Tesadüfi değişken, örnek uzayı, koşullu olasılık, seçme kuralları, örneklem, binom teoremi, olasılık fonksiyonu, beklenen değer, varyans
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
2
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
4
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|