ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    CİSİM GENİŞLEMELERİ MAT416 GÜZ-BAHAR 4+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Galois teorisine ihtiyaç duyulmasının sebeplerini açıklar
    2-Cisim genişlemeleri ve galois teorisini uygular
    3-Bir cisimde çözülemeyen bir polinomun genişletilmiş cisimlerle nasıl çözülebildiğini açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Vektör Uzayları ve Lineer Dönüşümler
    2 Cisim Genişlemeleri
    3 Cebirsel Genişlemeler
    4 Parçalanış Cisimleri ve Cebirsel Kapanış
    5 Cisim İzomorfizmleri ve Genişlemeleri
    6 Otomorfizmler ve Parçalanış Cisimleri
    7 Ayrılabilirlik I
    8 Ayrılabilirlik II
    9 Sonlu Cisimler I
    10 Sonlu Cisimler II
    11 Galois Teorisi
    12 Bir Polinomun Galois Grubu
    13 Çevrimsel Genişlemeler ve Çizilebilir Çokgenler
    14 Polinom Denklemlerin Çözümleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Nihal BİRCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Cebir Dersleri, H. İbrahim Karakaş, TÜBA yayınları, Ankara, 2008. 2. Fields and Rings, I. Kaplansky, University Of Chicago Press, 2nd Ed., 1995
    Yardımcı Kitap 1. Abstract Algebra, David S. Dummit, Richard M. Foote, Wiley, 2003. 2. Algebra, A.K. Feyzioğlu, B.Ü. Yayınları, 1990 3. opics in Algebra, I. N. Herstein, Wiley, 2nd Ed., 1975 4. Algebra, S.Lang, Springer, 3rd Ed., 2002 5. Algebra, T. Hungerford, Springer, 1980
    Dersin Amacı Cisim ve cisim genişlemeleri ile ilgili detaylı bilgi vermek ve Galois Teorisine giriş yapmak
    Dersin İçeriği Vektör uzayları. Cisim genişlemeleri. Cebirsel genişlemeler. Parçalanış cisimleri ve cebirsel kapanış. Cisim izomorfizmleri ve genişlemeler. Otomorfizmler ve parçalanış cisimleri. Ayrılabilirlik. Sonlu cisimler. Galois teorisi. Çevrimsel genişlemeler Polinom denklemlerin çözümleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 5
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 5
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 3
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster