ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DİFERENSİYEL DENKLEMLER TEORİSİNE GİRİŞ MAT419 GÜZ-BAHAR 4+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Birinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç değer problemlerinin çözümlerinin varlık, teklik ve başlangıç değerlere bağlılığı ile ilgili temel teoriyi açıklar
    2-Birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemlerin temel teorisini açıklar
    3-Sınır değer problemleriyle ilgili temel teoriyi açıklar
    4-Birinci mertebeden diferansiyel denklemler ve sistemlerin başlangıç değer problemlerinin çözümlerinin varlık ve tekliğini belirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler102816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Teğet doğrusu yaklaşımı, Cauchy-Euler ve graf metodları, doğrultu alanları
    2 Birinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç değer problemlerinin çözümlerinin varlık ve tekliği üzerine yorumlar
    3 Diferansiyel eşitsizlikler, integral eşitsizlikler ve Gronwall lemma
    4 İntegral denklemler, teklik teoremi, Picard yöntemi
    5 Varlık teoreminin ispatı
    6 Çözümlerin devamlılığı, başlangıç değerlere bağlılık
    7 Birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler
    8 Başlangıç değer problemleri ve teklik teoremi
    9 Picard metodu ve varlık teoremi
    10 Çözümlerin devamlılığı, parametrelere bağlılık
    11 Lineer diferansiyel denklemlerin genel teorisi
    12 Sınır değer problemleri, örnekler, çözümlerin sayısı
    13 Özdeğer problemleri
    14 Osilasyon ve karşılaştırma teoremleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Müfit ŞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Introduction to Theoretical Aspects of Ordinary Differential Equations, A.K. Erkip, Matematik Vakfı, 1990
    Yardımcı Kitap 1. Differential Equations, 3rd Ed., S.L. Ross, Wiley, 1984 2. Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems, 6th Ed., R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, Addison Wesley, 2011
    Dersin Amacı Diferansiyel denklemler için başlangıç değer problemlerinin, sınır değer problemlerinin ve özdeğer problemlerinin çözümleri ile ilgili temel teoremlerin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Teğet doğrusu yaklaşımı, Cauchy-Euler ve graf metodları, doğrultu alanları, Birinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç değer problemlerinin çözümlerinin varlık ve tekliği üzerine yorumlar, Diferansiyel eşitsizlikler, integral eşitsizlikler ve Gronwall lemma, İntegral denklemler, teklik teoremi, Picard yöntemi ,Varlık teoreminin ispatı, Çözümlerin devamlılığı, başlangıç değerlere bağlılık, Birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler, Başlangıç değer problemleri ve teklik teoremi, Picard metodu ve varlık teoremi , Çözümlerin devamlılığı, parametrelere bağlılık, Lineer diferansiyel denklemlerin genel teorisi, Sınır değer problemleri, örnekler, çözümlerin sayısı, Özdeğer problemleri, Osilasyon ve karşılaştırma teoremleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 5
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster