ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KONVOLÜSYON VE PREPARATA KODLARI MAT422 GÜZ-BAHAR 4+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kaydırma yazmaçlarını tanımlar
    2-Konvolüsyon kodlarını ve genişletilmiş Preparata kodlarını kodlar
    3-Konvolüsyon kodlarını ve genişletilmiş Preparata kodlarını çözer
    4-Kesik Viterbi kod çözme algoritmasını kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler102816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaydırma yazmaçları ve polinomlar
    2 Üreteç matrisleri
    3 Konvolüsyon kodlarını kodlama
    4 Konvolüsyon kodlarını çözme
    5 Kesik Viterbi kod çözme-I
    6 Kesik Viterbi kod çözme-II
    7 Kanonik üreteç matrisleri
    8 Bağımsız uzaklıklar
    9 Katastrofik kod çözücüler
    10 Reed-Muller kodları
    11 Reed-Muller kodlarını çözme
    12 Genişletilmiş Preparata kodları
    13 Genişletilmiş Preparata kodlarını kodlama
    14 Genişletilmiş Preparata kodlarını çözme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Celalettin KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Coding Theory and Cryptography: The Essentials (Second Edition, Revised and Expanded), D. R. Hankerson, D. G. Hoffman, D. A. Leonard, C. C. Lindler, K. T. Phelps, C. A. Rodger, J. R. Wall, Marcel Dekker, New York, 2000
    Yardımcı Kitap Fundamentals of Error-Correcting Codes, W. Cary Huffman, Vera Pless, Cambridge University Press, Cambridge, 2003
    Dersin Amacı Uygulamada çok sık karşılaşılan kod ailelerinin öğretilmesi ve temel kod çözme ve kodlama algoritmalarının çalışılmasıdır
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 5
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 3
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster