Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaydırma yazmaçları ve polinomlar
|
|
2
|
Üreteç matrisleri
|
|
3
|
Konvolüsyon kodlarını kodlama
|
|
4
|
Konvolüsyon kodlarını çözme
|
|
5
|
Kesik Viterbi kod çözme-I
|
|
6
|
Kesik Viterbi kod çözme-II
|
|
7
|
Kanonik üreteç matrisleri
|
|
8
|
Bağımsız uzaklıklar
|
|
9
|
Katastrofik kod çözücüler
|
|
10
|
Reed-Muller kodları
|
|
11
|
Reed-Muller kodlarını çözme
|
|
12
|
Genişletilmiş Preparata kodları
|
|
13
|
Genişletilmiş Preparata kodlarını kodlama
|
|
14
|
Genişletilmiş Preparata kodlarını çözme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Celalettin KAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Coding Theory and Cryptography: The Essentials (Second Edition, Revised and Expanded), D. R. Hankerson, D. G. Hoffman, D. A. Leonard, C. C. Lindler, K. T. Phelps, C. A. Rodger, J. R. Wall, Marcel Dekker, New York, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
Fundamentals of Error-Correcting Codes, W. Cary Huffman, Vera Pless, Cambridge University Press, Cambridge, 2003
|
Dersin Amacı
|
Uygulamada çok sık karşılaşılan kod ailelerinin öğretilmesi ve temel kod çözme ve kodlama algoritmalarının çalışılmasıdır
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
5
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
5
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
5
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
3
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|