Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kullanılan programlama diline ait çalışma ortamı
|
|
2
|
Değişkenler, sabitler ve ayrılmış kelimeler
|
|
3
|
Array ve matrisler
|
|
4
|
Senaryo
|
|
5
|
Hata ayıklayıcı
|
|
6
|
2 ve 3 boyutlu grafikler oluşturmak
|
|
7
|
Basit istatistiksel analiz
|
|
8
|
String manipülasyon
|
|
9
|
Boolean mantığı ve if ifadeleri, Döngüler,
Fonksiyonlar ve Dosyalar
|
|
10
|
Program tasarımı, Program yapıları, Complexity
|
|
11
|
Programlama diline ait görüntü işleme araç, kutusunu kullanarak görüntüleri analiz etme
|
|
12
|
Programlama dilini kullanarak biyolojik verileri analiz etme
|
|
13
|
Programlama dilini kullanarak farklı alanlardan alınan verileri analiz etme
|
|
14
|
Programlama dilini kullanarak farklı alanlardan alınan verileri analiz etme
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
4
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
1
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
5
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|