ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PROGRAMLAMA VE VERİ ANALİZİ MAT424 GÜZ-BAHAR 2+2 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir programlama dilini kavrar.
    2-İki ve üç boyutlu grafik çizmek öğrenir.
    3-Çeşitli alanlardan gelen verilerin öğrenilen programlama dili ile çözümlemesini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   226
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,53 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kullanılan programlama diline ait çalışma ortamı
    2 Değişkenler, sabitler ve ayrılmış kelimeler
    3 Array ve matrisler
    4 Senaryo
    5 Hata ayıklayıcı
    6 2 ve 3 boyutlu grafikler oluşturmak
    7 Basit istatistiksel analiz
    8 String manipülasyon
    9 Boolean mantığı ve if ifadeleri, Döngüler, Fonksiyonlar ve Dosyalar
    10 Program tasarımı, Program yapıları, Complexity
    11 Programlama diline ait görüntü işleme araç, kutusunu kullanarak görüntüleri analiz etme
    12 Programlama dilini kullanarak biyolojik verileri analiz etme
    13 Programlama dilini kullanarak farklı alanlardan alınan verileri analiz etme
    14 Programlama dilini kullanarak farklı alanlardan alınan verileri analiz etme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Müfit ŞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hanselman, Duane C., and Bruce Littlefield. Mastering matlab 7. Pearson/Prentice Hall, 2001.
    Yardımcı Kitap Everitt, Brian S., and Graham Dunn. Applied multivariate data analysis. Vol. 2. London: Arnold, 2001.
    Dersin Amacı Herhangi bir programlama dilini tanımak ve biyoloji, kimya, ekonomi ve fizik gibi geniş disiplinlerden gelen veri analizinde pratik problemleri çözmek için nasıl kullanılabileceği öğrenmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 1
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster