Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sayı kümeleri ve özellikleri, basit eşitsizlikler, mutlak değer
|
|
2
|
Üslü ve köklü sayılar, çarpanlara ayırma ve rasyonel ifadeler
|
|
3
|
Denklemler ve denklem sistemleri
|
|
4
|
Eşitsizlikler ve eşitsizlik sistemleri
|
|
5
|
Bağıntı, fonksiyon ve özellikleri
|
|
6
|
Polinom ve rasyonel fonksiyonlar
|
|
7
|
Üstel, logaritmik ve trigonometik fonksiyonlar
|
|
8
|
Diziler ve seriler
|
|
9
|
Matris ve determinant
|
|
10
|
Lineer denklem sistemleri ve çözümleri
|
|
11
|
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik
|
|
12
|
Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler
|
|
13
|
Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, logaritmik türev alma, kapalı fonksiyonların türevleri
|
|
14
|
Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gonca DURMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) Genel Matematik I, Prof. Dr. Mustafa BALCI, Palme Yayınları, 2012
|
Yardımcı Kitap
|
1) Temel Matematik, Doç.Dr.Basri Çelik, Prof.Dr.İsmail Naci Cangül, Yrd.Doç.Dr.Nisa Çelik, Doç.Dr.Osman Bizim, Doç.Dr.Metin Öztürk, Dora Basım-Yayın, 2010
2) İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler için Genel Matematik, M.A.Barnett, M.R. Ziegler, K.E.Byleen, Çeviri editörü: Prof.Dr. Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayıncılık, 2011
3) Precalculus A Prelude to Calculus, Sheldon Axler, John Wiley & Sons Inc., 2009
4) Precalculus with Limits, R.Larson, D.C.Falvo, 2nd Ed., Brooks/Cole Cengage Learning, 2011
5) Schaum`s Outlines Precalculus 2nd Ed., Fred Safier, McGraw Hill, 2009
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin kendi disiplini ile ilgili matematiksel problemlerin çözümü için gerekli olan temel kavram ve konuların öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Sayı kümeleri ve özellikleri, basit eşitsizlikler, mutlak değer, Üslü ve köklü sayılar, çarpanlara ayırma ve rasyonel ifadeler, Denklemler ve denklem sistemleri, Eşitsizlikler ve eşitsizlik sistemleri, Bağıntı, fonksiyon ve özellikleri, Polinom ve rasyonel fonksiyonlar, Üstel, logaritmik ve trigonometik fonksiyonlar, Diziler ve seriler, Matris ve determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözümleri, Fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, logaritmik türev alma, kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
5
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
5
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
4
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
4
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
4
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
5
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
5
|