ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MATEMATİK I MAT161 GÜZ 2+2 Fak./ Üni. BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayı kümelerini ve özelliklerini açıklar.
    2-Cebirsel denklemleri ve eşitsizlikleri çözer.
    3-Fonksiyonların özelliklerini açıklar.
    4-Lineer denklem sistemlerinin çözüm kümelerini elde eder.
    5-Bir fonksiyonun limitini hesaplar
    6-Bir fonksiyonun sürekliliğini inceler.
    7-Türev kurallarını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sayı kümeleri ve özellikleri, basit eşitsizlikler, mutlak değer
    2 Üslü ve köklü sayılar, çarpanlara ayırma ve rasyonel ifadeler
    3 Denklemler ve denklem sistemleri
    4 Eşitsizlikler ve eşitsizlik sistemleri
    5 Bağıntı, fonksiyon ve özellikleri
    6 Polinom ve rasyonel fonksiyonlar
    7 Üstel, logaritmik ve trigonometik fonksiyonlar
    8 Ara Sınav
    9 Matris
    10 Determinant
    11 Lineer denklem sistemleri ve çözümleri
    12 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik
    13 Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler
    14 Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, logaritmik türev alma, kapalı fonksiyonların türevleri
    15 Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Gonca Durmaz Güngör

    2-)Araştırma Görevlisi Gül Uğur Kaymanlı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Genel Matematik I, Prof. Dr. Mustafa BALCI, Palme Yayınları, 2012
    Yardımcı Kitap 1) Temel Matematik, Doç.Dr.Basri Çelik, Prof.Dr.İsmail Naci Cangül, Yrd.Doç.Dr.Nisa Çelik, Doç.Dr.Osman Bizim, Doç.Dr.Metin Öztürk, Dora Basım-Yayın, 2010 2) İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler için Genel Matematik, M.A.Barnett, M.R. Ziegler, K.E.Byleen, Çeviri editörü: Prof.Dr. Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayıncılık, 2011 3) Precalculus A Prelude to Calculus, Sheldon Axler, John Wiley & Sons Inc., 2009 4) Precalculus with Limits, R.Larson, D.C.Falvo, 2nd Ed., Brooks/Cole Cengage Learning, 2011 5) Schaum`s Outlines Precalculus 2nd Ed., Fred Safier, McGraw Hill, 2009
    Dersin Amacı Öğrencinin kendi disiplini ile ilgili matematiksel problemlerin çözümü için gerekli olan temel kavram ve konuların öğretilmesi
    Dersin İçeriği Sayı kümeleri ve özellikleri, basit eşitsizlikler, mutlak değer, Üslü ve köklü sayılar, çarpanlara ayırma ve rasyonel ifadeler, Denklemler ve denklem sistemleri, Eşitsizlikler ve eşitsizlik sistemleri, Bağıntı, fonksiyon ve özellikleri, Polinom ve rasyonel fonksiyonlar, Üstel, logaritmik ve trigonometik fonksiyonlar, Diziler ve seriler, Matris ve determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözümleri, Fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, logaritmik türev alma, kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 5
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 4
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 5
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme 3
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster