ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MATEMATİK II MAT162 BAHAR 2+2 Fak./ Üni. BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türev ve Fonksiyonların Grafiklerini Kullanır
    2-Optimizasyon Problemlerini Çözer
    3-Tek değişkenli bir fonksiyonun belirli ve belirsiz integrallerini. Belirli integralle alan ve hacim hesaplar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   141
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,7 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri K2-Bölüm 4
    2 Kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları K2 - Bölüm 4
    3 Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar, Ekstremum değerler ve birinci türev testi K2 - Bölüm 4
    4 Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi, L`Hospital kuralı K2 - Bölüm 4
    5 Asimptotlar ve grafik çizimleri K2 - Bölüm 4
    6 Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar K2 - Bölüm 4
    7 Belirsiz integral ve temel integral formülleri K2 - Bölüm 5
    8 Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi K2 - Bölüm 5
    9 Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri K2 - Bölüm 5
    10 Belirli integral ve özellikleri, integral için ortalama değer teoremi K2 - Bölüm 6
    11 Eğri altında kalan alan K2 - Bölüm 7
    12 Dönel cisimlerin hacimleri K2 - Bölüm 7
    13 Çok değişkenli fonksiyonlar K1 - Bölüm 13
    14 Kısmi türevler K1 - Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gül UĞUR KAYMANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Müfit ŞAN, Dr. Öğr. Üyesi Hanife VARLI
    Kaynaklar K1. Ders Notları K2. Balcı, M.(2016). Genel Matematik. Palme Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Çelik, B., Cangül, İ. N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M. (2010). Temel Matematik. Dora Basım-Yayın. YK2. Thomas, G., Weir, M., Hass, J., Giordano, F. (2004). Thomas Calculus 11th Ed. Pearson.
    Dersin Amacı Bir öğrencinin kendi alanındaki matematik problemlerini çözebilmesi için gerekli olan temel matematik kavramları ve konuları göstermektir.
    Dersin İçeriği Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, Kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları, Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar, Ekstremum değerler ve birinci türev testi, Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi, L`Hospital kuralı, Asimptotlar ve grafik çizimleri, Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar, Belirsiz integral ve temel integral formülleri, Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi, Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri, Belirli integral ve özellikleri, integral için ortalama değer teoremi, Eğri altında kalan alan, Dönel cisimlerin hacimleri, Çok değişkenli fonksiyonlar, Kısmi türevler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster