Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri
|
K2-Bölüm 4
|
2
|
Kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları
|
K2 - Bölüm 4
|
3
|
Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar, Ekstremum değerler ve birinci türev testi
|
K2 - Bölüm 4
|
4
|
Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi, L`Hospital kuralı
|
K2 - Bölüm 4
|
5
|
Asimptotlar ve grafik çizimleri
|
K2 - Bölüm 4
|
6
|
Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar
|
K2 - Bölüm 4
|
7
|
Belirsiz integral ve temel integral formülleri
|
K2 - Bölüm 5
|
8
|
Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi
|
K2 - Bölüm 5
|
9
|
Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri
|
K2 - Bölüm 5
|
10
|
Belirli integral ve özellikleri, integral için ortalama değer teoremi
|
K2 - Bölüm 6
|
11
|
Eğri altında kalan alan
|
K2 - Bölüm 7
|
12
|
Dönel cisimlerin hacimleri
|
K2 - Bölüm 7
|
13
|
Çok değişkenli fonksiyonlar
|
K1 - Bölüm 13
|
14
|
Kısmi türevler
|
K1 - Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gül UĞUR KAYMANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Müfit ŞAN, Dr. Öğr. Üyesi Hanife VARLI
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
K2. Balcı, M.(2016). Genel Matematik. Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çelik, B., Cangül, İ. N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M. (2010). Temel Matematik. Dora Basım-Yayın.
YK2. Thomas, G., Weir, M., Hass, J., Giordano, F. (2004). Thomas Calculus 11th Ed. Pearson.
|
Dersin Amacı
|
Bir öğrencinin kendi alanındaki matematik problemlerini çözebilmesi için gerekli olan temel matematik kavramları ve konuları göstermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Türev tanımı ve türev alma kuralları, bileşke fonksiyonun türevi, yüksek mertebeden türevler, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, Kapalı fonksiyonların türevleri, Parametrik fonksiyonların türevleri, diferensiyel kavramı, türevin geometrik ve fiziksel anlamları, Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar, Ekstremum değerler ve birinci türev testi, Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi, L`Hospital kuralı, Asimptotlar ve grafik çizimleri, Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar, Belirsiz integral ve temel integral formülleri, Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi, Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri, Belirli integral ve özellikleri, integral için ortalama değer teoremi, Eğri altında kalan alan, Dönel cisimlerin hacimleri, Çok değişkenli fonksiyonlar, Kısmi türevler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
4
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
4
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|