ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diferensiyel Denklemler II MAT306 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüksek basamaktan lineer olmayan denklemlerinin genel çözümlerini hesaplar.
    2-Laplace dönüşümlerini uygulayarak sürekli ve parçalı sürekli kuvvet terimli diferensiyel denklem ve denklem sistemlerini çözer.
    3-Kuvvet serisi yöntemini kullanarak adi ve aykırı nokta komşuluğunda serisel çözüm araştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İkinci basamaktan değişken katsayılı lineer diferensiyel denklemler K2- Bölüm 6
    2 Yüksek basamaktan değişken katsayılı lineer diferensiyel denklemler K2- Bölüm 6
    3 Laplace dönüşümüleri ve özelikleri K1- Bölüm 9.1
    4 Ters Laplace dönüşümü, Birim basamak fonksiyonu, Türevlerin Laplace dönüşümleri K1- Bölüm 9.2
    5 Kuvvet fonksiyonu parçalı sürekli olan sabit katsayılı denklemler K1- Bölüm 9.1
    6 Konvolüsyon, Volterra integral denklemi K1- Bölüm 9.2
    7 Lineer Sınır Değer Problemleri K2- Bölüm 32
    8 Green Fonksiyonu K2- Bölüm 33
    9 Sturm-Liouville Problemleri K2- Bölüm 36
    10 Adi nokta civarında kuvvet serisi çözümü K1- Bölüm 6.1
    11 Düzgün tekil nokta civarında seri çözümü K1- Bölüm 6.2
    12 Frobenius metodu K1- Bölüm 6.2
    13 Sabit katsayılı homojen lineer diferansiyel denklem sistemleri, temel matrisler, karmaşık ve tekrarlı özdeğerler K1- Bölüm 7.6
    14 Homojen olmayan lineer diferansiyel denklem sistemleri K1- Bölüm 7.7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Ross, Shepley L. (1989). Differential Equations, John Wiley and Sons, New York. K2- Agarwal, R. P., O` Regan, D. (2008). An Introduction to Ordinary Differential Equations, Springer.
    Yardımcı Kitap YK1- Bayram, M. (2002). Diferensiyel Denklemler. Birsen Yayınevi. YK2- Aydın, M., Gündüz, G., Kuryel, B., Oturanç, G. (2007). Diferensiyel Denklemler ve Uygulamaları, Fakülteler Barış Yayınları.
    Dersin Amacı Lineer ve lineer olmayan diferensiyel denklemlerin çözüm yöntemlerinin öğretilmesi, Laplace dönüşümlerinin tanıtılması, sınır değer problemlerinin incelenmesi ve denklemlerin serisel çözümlerinin bulunmasıdır.
    Dersin İçeriği İkinci basamaktan değişken katsayılı lineer diferensiyel denklemler, Yüksek basamaktan değişken katsayılı lineer diferensiyel denklemler, Laplace dönüşümüleri ve özelikleri, Ters Laplace dönüşümü, Birim basamak fonksiyonu, Türevlerin Laplace dönüşümleri, Kuvvet fonksiyonu parçalı sürekli olan sabit katsayılı denklemler, Konvolüsyon, Volterra integral denklemi, Lineer Sınır Değer Problemleri, Green Fonksiyonu, Sturm-Liouville Problemleri, Adi nokta komşuluğunda serisel çözüm, Frobenius yöntemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster