ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Analitik Geometri I MAT105 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vektörler ve vektörler üzerinde yapılan işlemler açıklar.
    2-Düzlemde nokta ile doğrunun birbirine göre durumlarını hesaplar.
    3-Düzlemde konikleri eğrilerini ve özelliklerini tanımlar.
    4-Düzlemde hareketleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   152
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,07 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düzlemde Vektörler K3-Ders Notları
    2 Düzlemde vektörlerde cebirsel işlemler K3-Ders Notları
    3 Vektörlerin lineer bağımlılığı, bağımsızlığı K3-Ders Notları
    4 Düzlemde doğru K3-Ders Notları
    5 Düzlemde bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı ve iki doğru arasındaki uzaklık. K3-Ders Notları
    6 Düzlemde iki doğru arasındaki açı, açıortay denklemleri ve bir doğrunun bir doğruya göre simetriği K3-Ders Notları
    7 Konik eğrilerinin genel tanımı, Çemberin analitik incelenmesi K3-Ders Notları
    8 Elipsin analitik incelenmesi K3-Ders Notları
    9 Hiperbolün analitik incelenmesi K3-Ders Notları
    10 Parabolün analitik incelenmesi K3-Ders Notları
    11 Düzlemde öteleme K3-Ders Notları
    12 Düzlemde dönme K3-Ders Notları
    13 İkinci derece cebirsel düzlem eğrilerinin sınıflandırılması K3-Ders Notları
    14 İkinci dereceden cebirsel düzlem eğrilerin standart forma indirgenmesi K3-Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları 1- Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA 2- Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Kaynaklar K1. Balcı, M. (2007). Analitik Geometri (1. Baskı). Balcı Yayınları, Ankara. K2. Hacısalihoğlu, H. H. (2013). Analitik Geometri (8. Baskı). Hacısalihoğlu Yayıncılık, Anakara. K3. Ders notları
    Yardımcı Kitap Hacısalihoğlu, H. H. & Tarakçı, Ö. (2012). Çözümlü Analitik Geometri Problemleri (3.Baskı), Hacısalihoğlu Yayıncılık, Ankara. Kaya, R. (2009). Analitik Geometri (9. Baskı). Bilim Teknik Yayınevi. Sabuncuoğlu, A. (2012). Analitik Geometri (7. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Karakaş , H. İ. (1994). Analytic Geometry. METU Department of Mathematics, Ankara. Kindle, J. H. (1990). Analytic Geometry (Schaum`s Outline Series in Mathematics), McGraw-Hill.
    Dersin Amacı Düzlem geometrisinin temel öğelerinin tanıtılması, cebirsel ve geometrik özelliklerinin arasındaki ilişkinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Düzlemde Vektörler; Düzlemde vektörlerde cebirsel işlemler; Vektörlerin lineer bağımlılığı, bağımsızlığı; Düzlemde doğru; Düzlemde bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı ve İki doğru arasındaki uzaklık; Düzlemde iki doğru arasındaki açı, açıortay denklemleri ve bir doğrunun bir doğruya göre simetriği; Konik eğrilerinin genel tanımı, Çemberin analitik incelenmesi; Elipsin analitik incelenmesi; Hiperbolün analitik incelenmesi; Parabolün analitik incelenmesi; Düzlemde öteleme; Düzlemde dönme; İkinci derece cebirsel düzlem eğrilerinin sınıflandırılması; İkinci dereceden cebirsel düzlem eğrilerin standart forma indirgenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster