Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Düzlemde vektörler
|
K1-Bölüm 4.1
|
2
|
Düzlemde vektörlerde cebirsel işlemler,
Düzlemde dik koordinat sistemi,
Düzlemde iki nokta arasındaki uzaklık,
Vektörlerin dik koordinat sisteminde gösterimi
|
K1-Bölüm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4
|
3
|
Paralel ve dik vektörler,
Vektörlerin skalar çarpımı,
Lineer bağımsızlık ve taban
|
K2-Bölüm 1.5, 1.6, 1.7
|
4
|
Öklid uzayında noktaların koordinatlarının belirlenmesi,
Düzlemde eğik koordinat sistemi,
Bir noktanın farklı iki koordinat sistemindeki koordinatları arasındaki bağıntılar
|
K3-Bölüm 1.3, 1.4, 2.4
|
5
|
Düzlemde kutupsal koordinat sistemi
|
K3-Bölüm 1.3
|
6
|
Uzayda silindirik koordinat sistemi,
Uzayda küresel koordinat sistemi
|
K3-Bölüm 1.4
|
7
|
Düzlemde doğru denklemleri,
Düzlemde paralel ve dik doğrular,
Bir noktanın bir doğru üzerindeki dik izdüşümü,
Bir noktanın bir doğruya olan uzaklığı
|
K2-Bölüm 2.1, 2.2, 2.3, 2.4
|
8
|
Bir doğrunun normal formu,
Düzlemde iki doğru arasındaki açı,
Açıortay denklemleri,
Doğru demeti
|
K2-Bölüm 2.4, 2.5, 2.6, 2.7
|
9
|
Uzayda kartezyen koordinatlar,
Uzayda vektörler,
Uzayda dik ve paralel vektörler,
Vektörlerin vektörel çarpımı
|
K2-Bölüm 6.1, 6.2, 6.3, 6.4
|
10
|
Uzayda doğru denklemleri,
Uzayda iki doğrunun birbirine göre durumu,
Kesişen iki doğru arasındaki açının ve kesim noktasının bulunuşu,
Bir noktanın bir doğruya uzaklığı
|
K3-Bölüm 3.1, 3.2, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7
|
11
|
Bir doğrunun koordinat eksenleri ile yaptığı açılar cinsinden denklemi,
Uzayda düzlem denklemleri
|
K3-Bölüm 3.3, 4.1, 4.2, 4.5
|
12
|
Uzayda iki düzlemin birbirine göre durumu,
Kesişen iki düzlemin arakesit doğrusunun denklemi,
Bir noktanın bir düzleme uzaklığı
|
K2-Bölüm 7.2
|
13
|
Kesişen iki düzlem arasındaki açı,
Açıortay düzlemi,
Uzayda üç düzlemin birbirine göre durumu,
Bir doğru ile bir düzlemin birbirine göre durumu
|
K2-Bölüm 7.3,
K3-Bölüm 4.15, 4.17, 4.18
|
14
|
Aykırı iki doğrunun ortak dikmesi,
Düzlemin koordinat eksenlerinden ayırdığı parçalar cinsinden ifadesi,
Bir doğrudan geçen düzlem demeti
|
K3-Bölüm 4.3, 4.19, 4.20
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özdemir, M. (2021). Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, 6. Basım. Altın Nokta Yayınevi, İzmir
K2. Balcı, M. (2021). Analitik Geometri, Palme Yayınevi, Ankara
K3. Yüce, S. (2017). Analitik Geometri, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sabuncuoğlu, A. (2012). Analitik Geometri, Nobel Yayıncılık, Ankara
YK2. Hacısalihoğlu, H.H. (1998). 2 ve 3 Boyutlu Uzaylarda Analitik Geometri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Düzlem ve uzay geometrisinin temel öğelerinin tanıtılması, cebirsel ve geometrik özelliklerin arasındaki ilişkinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Düzlemde vektörler, Düzlemde koordinat sistemleri, Düzlemde doğru, Uzayda doğru
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
2
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|