Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uzayda düzlem konusunun özeti
|
K1-Bölüm 7.2, 7.3
|
2
|
Koni yüzeyinin ve koniklerin tanıtılması
|
K1-Bölüm 4.1, 8.3
|
3
|
Koniğin analitik ifadesi, Konik denklemine öteleme işleminin uygulanması
|
K2-Bölüm 5.3
|
4
|
Konik denklemine dönme işleminin uygulanması
|
K2-Bölüm 5.3
|
5
|
Koniklerde merkez, Koniklerde çap
|
K2-Bölüm 5.9
|
6
|
Koniklerde eksen, Koniklerde tepe noktası ve asimptot
|
K2-Bölüm 5.9
|
7
|
Koniklerde odak ve doğrultman
|
K2-Bölüm 5.9
|
8
|
Koniklerde teğet, Koniklerde kutup noktası ve kutup doğrusu
|
K2-Bölüm 5.8, 5.9
|
9
|
Konik aileleri
|
K2-Bölüm 5.10
|
10
|
Küre yüzeyi
|
K1-Bölüm 8.1
|
11
|
Silindir yüzeyi
|
K1-Bölüm 8.2
|
12
|
Koni yüzeyi
|
K1-Bölüm 8.3
|
13
|
Doğrusal yüzeyler
|
K3-Bölüm 6.6
|
14
|
Dönel yüzeyler
|
K1-Bölüm 8.4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Balcı, M. (2021). Analitik Geometri, Palme Yayınevi, Ankara
K2. Yüce, S. (2017). Analitik Geometri, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara
K3. Yüce, S. (2017). Öklid Uzayında Diferansiyel Geometri, 1. Baskı. Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hacısalihoğlu, H.H. (1998). 2 ve 3 Boyutlu Uzaylarda Analitik Geometri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü, Ankara
YK2. Özdemir, M. (2021). Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, 6. Basım. Altın Nokta Yayınevi, İzmir
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin lisans ve lisansüstü eğitimde ihtiyaç duydukları uzay geometrinin temel öğelerinin tanıtılması.
|
Dersin İçeriği
|
Konikler, Koniklerin analitik ifadesi, Koniklerin elemanları, Küre yüzeyi, Silindir yüzeyi Koni yüzeyi, Doğrusal yüzeyler, Dönel Yüzeyler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
2
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
3
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|