ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kısmi Diferensiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri MAT414 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sonlu farklar metodunu tanımlar.
    2-Spektral metotlarla kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini üretir.
    3-Elde ettiği sayısal çözümlerin hata, kararlılık ve yakınsama analizlerini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011212
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eliptik kısmi türevli diferansiyel denklemlerin fark metotları: Dirichlet Problemi, Crank-Nicholson metotları K1) Ders notları
    2 İterasyon metotları: Jacobi, Gauss-Seidel, SOR, Richardson metodu K1) Ders notları
    3 Değişen yön metodu K1) Ders notları
    4 Sonlu Elemanlar metotları: Ağırlıklı kalan metotları: En küçük kareler metodu, bölme metodu K1) Ders notları
    5 Galerkin metodu, moment metodu, Kolokasyon metodu K1) Ders notları
    6 Varyasyonel metotlar: Ritz metodu K1) Ders notları
    7 Sonlu Elemanlar: Çizgi eleman, üçgen eleman K1) Ders notları
    8 Dörtgen elemanlar, çokgen elemanlar K1) Ders notları
    9 Eğrili sınır eleman, sonlu eleman ile sayısal integral K1) Ders notları
    10 Ritz sonlu eleman metodu K1) Ders notları
    11 En küçük kareler sonlu eleman, Galerkin sonlu eleman metotları, yakınsama analizi K1) Ders notları
    12 Kısmi diferansiyel denklemler için sınır değer problemleri, eleman denklemlerinin oluşturulması, karma koşullar, Galerkin metodu K1) Ders notları
    13 Lineer olmayan denklemler için metotlar K1) Ders notları
    14 Başlangıç sınır değer problemleri: parabolik denklem, birinci mertebe hiperbolik denklem K1) Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Harun BALDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları [1] Dr. Öğr. Üyesi Şerifenur CEBESOY ERDAL [2] Öğr. Gör. Dr. Emel BOLAT YEŞİLOVA
    Kaynaklar [1] Ders notları [2] Numerical Solution of Differential Equations, M. K. Jain, Halsted Press, 1985.
    Yardımcı Kitap [1] Computational Partial Differential Equations, Hans Petter Langtangen, Springer, 2003 [2] Numerical Solution of Partial Differential Equations, G. D. Smith, Oxford University Press, 1986
    Dersin Amacı Kısmi türevli diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bulabilmek için uygulanan metotların ve analizlerinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Dirichlet Problemi, Crank-Nicholson metotları, Jacobi, Gauss-Seidel, SOR, Richardson metodu, Değişen yön metodu, Ağırlıklı kalan metotları: En küçük kareler metodu, bölme metodu, Galerkin metodu, moment metodu, Kolokasyon metodu, Ritz metodu, Çizgi eleman, üçgen eleman, Dörtgen elemanlar, çokgen elemanlar, Eğrili sınır eleman, sonlu eleman ile sayısal integral, Ritz sonlu eleman metodu, En küçük kareler sonlu eleman, Galerkin sonlu eleman metotları, yakınsama analizi, Kısmi diferansiyel denklemler için sınır değer problemleri, eleman denklemlerinin oluşturulması, karma koşullar, Galerkin metodu, Lineer olmayan denklemler için metotlar, Başlangıç sınır değer problemleri: parabolik denklem, birinci mertebe hiperbolik denklem
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 5
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 3
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster