ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Saçılım Teorisi I MAT322 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fourier dönüşümlerini araştırır.
    2-Sturm-Liouville denkleminin çözümleri için integral gösterimi elde eder.
    3- Saçılma fonksiyonunu oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fourier dönüşümü ve özellikleri K1) Ders notları
    2 Fourier dönüşümlerine ait örnekler K1) Ders notları
    3 Jost çözümü K1) Ders notları
    4 Jost çözümü için integral gösterim K1) Ders notları
    5 Jost çözümünün çekirdeğinin özellikleri K1) Ders notları
    6 Jost çözümünün asimptotikleri K1) Ders notları
    7 Jost fonksiyonu ve sıfırları K1) Ders notları
    8 Saçılma fonksiyonu K1) Ders notları
    9 Saçılma verileri ve özellikleri K1) Ders notları
    10 Gelfand-Levitan denkleminin elde edilmesi. K1) Ders notları
    11 Gelfand-Levitan denkleminin çözümlerinin varlığı ve tekliği K1) Ders notları
    12 Ters problemin çözümü K1) Ders notları
    13 Parseval eşitliği K1) Ders notları
    14 Levinson formülü K1) Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerifenur CEBESOY ERDAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Şerifenur CEBESOY ERDAL
    Kaynaklar [1] Ders notları [2] B.M.Levitan, Invers Sturm-Liouville Problems, VSP, Zeist, 1987.
    Yardımcı Kitap [1] M.A. Naimark, Linear Differential Operators, Vol 1 and 2, Ungar Publishing, New York, 1969. [2] V.A.Marchenko, Sturm-Liouville Operators and Applications, Birkhauser Verlag, Basel, 1986. [3] Z.S.Agranovich and V.A.Marchenko, The Invers Problem of Scattering Theory, Gordon and Breach, New York, 1963.
    Dersin Amacı Yarım eksende selfadjoint Sturm-Liouville denkleminin saçılım teorisinin düz probleminin incelenmesi.
    Dersin İçeriği Fourier dönüşümü ve özellikleri. Fourier dönüşümlerine ait örnekler. Jost çözümü. Jost çözümü için integral gösterim. Jost çözümünün çekirdeğinin özellikleri. Jost çözümünün asimptotikleri. Jost fonksiyonu ve sıfırları. Saçılma fonksiyonu. Saçılma verileri ve özellikleri. Gelfand-Levitan denkleminin elde edilmesi. Gelfand-Levitan denkleminin çözümlerinin varlığı ve tekliği. Ters problemin çözümü. Parseval eşitliği. Levinson formülü.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 4
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster