Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İki katlı integral
|
K1) Ders Notları
|
2
|
İki katlı integrallerde bölge dönüşümü
|
K1) Ders Notları
|
3
|
İki katlı integral ile alan, hacim hesabı ve ağırlık merkezinin bulunması
|
K1) Ders Notları
|
4
|
İki katlı integrallerin bazı uygulamaları
|
K1) Ders Notları
|
5
|
Üç katlı integral hesabı
|
K1) Ders Notları
|
6
|
Üç katlı integrallerin küresel ve silindirik koordinatlar yardımıyla hesabı
|
K1) Ders Notları
|
7
|
Üç katlı integral ile hacim ve ağırlık merkezinin bulunması
|
K1) Ders Notları
|
8
|
Skaler alanların eğrisel integralleri, vektör alanların eğrisel integralleri
|
K1) Ders Notları
|
9
|
Vektör alanlarında yoldan bağımsızlık ve gradient
|
K1) Ders Notları
|
10
|
Eğrisel integrallerin temel teoremleri, düzlemde Green ve Divergence Teoremleri
|
K1) Ders Notları
|
11
|
Yüzey integralleri
|
K1) Ders Notları
|
12
|
Yönlendirilmiş yüzeyler üzerinde integraller
|
K1) Ders Notları
|
13
|
Yüzey integrallerinin temel teoremleri
|
K1) Ders Notları
|
14
|
Yüzey integrallerinin uygulamaları
|
K1) Ders Notları
|
Ön Koşul
|
Analiz 1, Analiz 2, İleri Analiz 1
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hüseyin Irmak
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Ulusoy Ada
Dr. Öğr. Üyesi Müfit Şan
|
Kaynaklar
|
K1)Ders notları
K2)Teori ve Çözümlü Problemlerle Analiz IV, Binali Musayev, Nizami Mustafayev, Kerim Koca, Seçkin Yayıncılık, 2007
K3) Matematik Analiz 1-2, Mustafa Balcı
|
Yardımcı Kitap
|
1) Calculus, Robert A. Adams, Addison-Wesley, 2002
2) James Stewart: Kalkülüs- Diferensiyel ve İntegral Hesap,TÜBA yayınları,2007,Ankara
|
Dersin Amacı
|
Katlı integrallerin temel özelliklerinin, iki ve üç katlı integraller, eğrisel integraller ve yüzey integralleri ile ilgili hesaplama yöntemlerinin ve uygulamalarının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
İki katlı integral hesabı, iki katlı integralde bölge dönüşümü, iki katlı integral ile alan , hacim hesabı ve ağırlık merkezinin bulunması, üç katlı integral hesabı, üç katlı integrallerin küresel ve silindirik koordinatlar yardımıyla hesabı, üç katlı integral ile hacim ve ağırlık merkezinin bulunması, eğrisel integraller (Skaler ve vektör alanlarının eğrisel integrali), yüzey integralleri, yüzey integrallerinin temel teoremleri ve uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
2
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|