Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küme kavramı, Kümelerde işlemler, Evrensel küme, Kümelerin gösterimi
|
[K2] Hazırlık bölümü
|
2
|
Reel sayılar ve alt kümeleri, Sayılarda dört işlem ve özellikleri
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
3
|
Aralıklar, Mutlak değer, Denklemler, Eşitsizlikler
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
4
|
Düzlem, Düzlemde Kartezyen koordinatlar, Doğrular, Doğru denklemleri
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
5
|
Çemberler, Yuvarlar, Parabol, Elips ve Hiperbol denklemleri
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
6
|
Fonksiyonlar ve grafikleri
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
7
|
Bileşke fonksiyonlar, Parçalı tanımlı fonksiyonlar
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
8
|
Trigonometrik fonksiyonlar, Trigonometrik özdeşlikler, Toplam ve fark formülleri
|
[K2] Hazırlık bölümü, ve [K1]
|
9
|
Fonksiyonların limiti, Limit kuralları, Sıkıştırma teoremi
|
[K2] Birinci bölüm, ve [K1]
|
10
|
Bir fonksiyonun bir noktada ve bir aralıkta sürekliliği
|
[K2] Birinci bölüm, ve [K1]
|
11
|
Bir fonksiyonun süreksizliği, Kaldırılabilir süreksizlik, Sürekli genişlemeler
|
[K2] Birinci bölüm, ve [K1]
|
12
|
Kapalı ve sonlu aralıkta sürekli fonksyionlar
|
[K2] Birinci bölüm, ve [K1]
|
13
|
Limitin soyut tanımı ve uygulamaları
|
[K2] Birinci bölüm, ve [K1]
|
14
|
Teğet ve normal doğrular
|
[K2] İkinci bölüm, ve [K1]
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk Polat
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Hanife Varlı
|
Kaynaklar
|
[K1] Ders notları
[K2] Robert A. Adams and Christopher Essex, Calculus, Seventh Edition
[K3] Larry Zafran, Math Made a Bit Easier: Basic Math Explained in Plain English, CreateSpace, 2009
|
Yardımcı Kitap
|
[YK1] Natanson, I.P., Theory of Functions of a Real Variable, Chap. 1,,14, Ungar, 1955
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve İngilizceden Türkçeye yada tersine çeviriler yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Reel sayılar ve reel eksen, Düzlemde Kartezyen koordinatlar, İkinci mertebeden denklemler ve grafikleri, Fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Limit, süreklilik, Teğet ve Normal doğrular
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
2
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
3
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|