ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geometrik Topolojiye Giriş MAT423 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüzeylerin inşasını yorumlar
    2-Yüzeylerin sınıflandırılmasında kullanılan değişmezleri hesaplar
    3-Yüzeyleri sınıflandırır
    4-Yüzeylerin kombinatorik olarak gösterimini yorumlar
    5-Homoloji gruplarını hesaplar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler5166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 IR^{n} alışılmış uzayında açık, kapalı kümeler K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
    2 Nispi komşuluklar ve süreklilik K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
    3 Kompakt ve bağlantılı kümeler K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
    4 Çarpım ve bölüm uzayları, eşleştirme uzayı K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-3
    5 Kompleksler K3-Bölüm-4
    6 Yüzeyler, sınırlı yüzeyler K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-4
    7 Bağlantılı toplam, yüzeylerin sınıflandırılması K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
    8 Üçgenleme, simpleksel kompleksler K1- Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-4
    9 Grafikler, ağaçlar K1- Bölüm-5, K2-Bölüm-8
    10 Euler karakteristik ve küre K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-5
    11 Euler karakteristik ve yüzeyler K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-10, K3-Bölüm-5
    12 Yönlendirilebilir kompleks K1- Bölüm-6, K3-Bölüm-6
    13 Zincir cebiri K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-12, K3-Bölüm-6
    14 Homoloji grupları K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-13, K3-Bölüm-6
    Ön Koşul Topoloji I, Topoloji II, Cebir I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hanife Varlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozhüyük, E. M. (1984). Genel Topolojiye Giriş (Uzaylar Bilimi, Atatürk Üniversitesi Basım Evi. K2. Math423 Geometrik Topolojiye Giriş Ders notları. K3. Kinsey, L. C. (1993) Topology of Surfaces, Springer-Verlag
    Yardımcı Kitap YK1. Karaca, İ. Geometrik Topoloji Ders notları YK2. Bloch, E. D.(1997) A first course in Geometric Topology and Differential Geometry, Birkhauser Boston Inc.Div. of Springer-Verlag N.Y., Inc. 675 Massachusetts Avenue Cambridge, MAUnited States
    Dersin Amacı Yüzey kavramının tanıtılması ve inşasının gösterilmesidir. Yüzeylerin sınıflandırılmasında kullanılan değişmezlerin gösterilmesidir.
    Dersin İçeriği Yüzeyler, bağlantılı toplam, yüzeylerin sınıflandırılması ve bazı değişmezler, simpleksel kompleksler, ve homoloji grupları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster