Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
IR^{n} alışılmış uzayında açık, kapalı kümeler
|
K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
|
2
|
Nispi komşuluklar ve süreklilik
|
K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
|
3
|
Kompakt ve bağlantılı kümeler
|
K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-2
|
4
|
Çarpım ve bölüm uzayları, eşleştirme uzayı
|
K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-3
|
5
|
Kompleksler
|
K3-Bölüm-4
|
6
|
Yüzeyler, sınırlı yüzeyler
|
K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-4
|
7
|
Bağlantılı toplam, yüzeylerin sınıflandırılması
|
K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
|
8
|
Üçgenleme, simpleksel kompleksler
|
K1- Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-4
|
9
|
Grafikler, ağaçlar
|
K1- Bölüm-5, K2-Bölüm-8
|
10
|
Euler karakteristik ve küre
|
K1- Bölüm-2, K3-Bölüm-5
|
11
|
Euler karakteristik ve yüzeyler
|
K1- Bölüm-2, K2-Bölüm-10, K3-Bölüm-5
|
12
|
Yönlendirilebilir kompleks
|
K1- Bölüm-6, K3-Bölüm-6
|
13
|
Zincir cebiri
|
K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-12, K3-Bölüm-6
|
14
|
Homoloji grupları
|
K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-13, K3-Bölüm-6
|
Ön Koşul
|
Topoloji I, Topoloji II, Cebir I
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hanife Varlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozhüyük, E. M. (1984). Genel Topolojiye Giriş (Uzaylar Bilimi, Atatürk Üniversitesi Basım Evi.
K2. Math423 Geometrik Topolojiye Giriş Ders notları.
K3. Kinsey, L. C. (1993) Topology of Surfaces, Springer-Verlag
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karaca, İ. Geometrik Topoloji Ders notları
YK2. Bloch, E. D.(1997) A first course in Geometric Topology and Differential Geometry, Birkhauser Boston Inc.Div. of Springer-Verlag N.Y., Inc. 675 Massachusetts Avenue Cambridge, MAUnited States
|
Dersin Amacı
|
Yüzey kavramının tanıtılması ve inşasının gösterilmesidir. Yüzeylerin sınıflandırılmasında kullanılan değişmezlerin gösterilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Yüzeyler, bağlantılı toplam, yüzeylerin sınıflandırılması ve bazı değişmezler, simpleksel kompleksler, ve homoloji grupları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
3
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|