ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Soyut Matematik I MAT103 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Önermeler cebirinin kurallarını bileşik önermelerde kullanır.
    2-İspat yöntemlerini teoremlerin ispatında uygular.
    3-Bir bağıntının denklik bağıntısı olup olmadığına karar verir.
    4-Fonksiyonu tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Önermelerle ilgili temel kavramlar ve önermeler cebirine giriş (ve bağlacı, veya bağlacı) K1 - Bölüm 1
    2 İse bağlacı, ancak ve ancak bağlacı K1 - Bölüm 1
    3 Niceleyiciler K1 - Bölüm 1
    4 Aksiyom, teorem ve ispat kavramları, ispat yöntemlerine giriş (doğruluk tablosu yardımıyla ispat ve doğrudan ispat) K1 - Bölüm 1
    5 Dolaylı ispat yöntemleri, karşıt ters kullanma ve çelişki bulma yöntemi, yanlışlama yöntemleri (aksine örnek verme, çelişki bulma) K1 - Bölüm 1
    6 Tümevarım yöntemiyle ispat K1 - Bölüm 1
    7 İspat yöntemleriyle ilgili örnekler K1 - Bölüm 1
    8 Kümeler ile ilgili temel kavramlar, kümeler üzerinde tanımlanan işlemler K1 - Bölüm 2
    9 Sonlu-sonsuz kesişimler ve birleşimler, çarpım kümeleri ile ilgili temel kavramlar K1 - Bölüm 4
    10 Bağıntı kavramı ve bağıntıların temel özellikleri K1 - Bölüm 5
    11 Denklik bağıntısı K1 - Bölüm 5
    12 Sıralama bağıntıları K1 - Bölüm 5
    13 Fonksiyonlar ve temel kavramlar K1 - Bölüm 5
    14 Çok değişkenli fonksiyonlar K1 - Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H. H., Özel, Z., & Sabuncuoğlu, A. (1998). Soyut matematik. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Karaçay, T. (2013). Soyut Matematik, Seçkin Yayıncılık. YK2 . Arıkan, A. ve Halıcıoğlu, S. (2018). Soyut Matematik. Palme Yayınevi.
    Dersin Amacı Önermeler, kümeler, bağıntı ve fonksiyonlarla ilgili kavram ve teoremlerin detaylı bir şekilde öğretilmesi
    Dersin İçeriği Önermeler, niceleyiciler, ispat yöntemleri, kümeler, bağıntı, fonksiyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster