ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Soyut Matematik II MAT104 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir işlemin hangi özellikleri sağladığını analiz eder
    2-Sayılabilir küme kavramını tanımlar
    3-Sayılabilir kümeye örnek verir
    4-Temel cebirsel yapılar ve yapı koruyan dönüşümleri (homomorfizmalar) tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşlem, tanım ve örnekler K1: Ders Notları
    2 İşlem özellikleri (değişme,birleşme, birim, ters eleman) K1: Ders Notları
    3 Doğal sayıların inşası, toplama ve çarpmanın tanımı K1: Ders Notları
    4 Doğal sayılarda toplama ve çarpmanın özellikleri K1: Ders Notları
    5 Sayılabilir kümeler K1: Ders Notları
    6 Tamsayılar kümesinin inşası, toplama ve çarpmanın özellikleri K1: Ders Notları
    7 Tamsayılar kümesinde toplama ve çarpmanın ek özellikleri K1: Ders Notları
    8 Rasyonel sayıların denklik sınıfı olarak inşası, toplama ve çarpmanın tanımı K1: Ders Notları
    9 Rasyonel sayıların ek özellikleri K1: Ders Notları
    10 Gruplar K1: Ders Notları
    11 Grup örnekleri (Z, Z_m, Q) K1: Ders Notları
    12 Halka; tanım ve özellikler (Z, Z_m, Q) K1: Ders Notları
    13 Cisim tanım ve örnekler (Q, Z_p p asal) K1: Ders Notları
    14 Grup, Halka homomorfizmleri ve izomorfizmleri K1: Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr.Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr.Nihal BİRCAN KAYA
    Kaynaklar K1: Lecture notes K2:Soyut Matematik, Ahmet Arıkan, Sait Halıcıoğlu, Palme Yayınevi, 2018.
    Yardımcı Kitap K1: Soyut Matematiğe Giriş, Genişletilmiş İkinci Baskı, Karaçay ,T., 2009. K2: Matematiğin Temelleri, Halil İbrahim Karakaş, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, 2011. K3: Soyut Matematiğe Giriş, Genişletilmiş İkinci Baskı, Karaçay ,T., 2009.
    Dersin Amacı Doğal sayılar tamsayılar ve rasyonel sayıların yapısını açıklamak ve cebirsel yapıları ve homomorfizmi öğretmek.
    Dersin İçeriği İkili işlem, sayılabilir kümeler, sayı kümelerinin inşası, kümelerin kardinalitesi, temel cebirsel yapılar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster