ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Soyut Matematik II MAT104 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir işlemin hangi özellikleri sağladığını analiz eder
    2-Sayılabilir küme kavramını tanımlar ve bu kümeye örnek verir.
    3-Tamsayıların inşasını öğrenerek tamsayılar üzerinde tanımlanan işlemlerin özelliklerini tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   143
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,77 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşlem, tanım ve örnekler K1 - Bölüm 7
    2 İşlem özellikleri (değişme,birleşme, birim, ters eleman) K1 - Bölüm 7
    3 Gruplar, Grup örnekleri ve Halka K1 - Bölüm 8
    4 Kümelerin kardinalitesi, denk kümeler K1 - Bölüm 8
    5 Sayılabilir ve sayılamaz kümeler K1 - Bölüm 9
    6 Kardinalitelerin karşılaştırılması ve Schröder-Bernstein Teoremi , K1 - Bölüm 9
    7 Doğal sayıların inşası K1 - Bölüm 9
    8 Doğal sayıların toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri K1 - Bölüm 9
    9 Tümevarım yöntemi, toplam ve çarpım sembolleri K1 - Bölüm 9
    10 Tamsayılar kümesinin inşası K1 - Bölüm 10
    11 Tamsayılarda bölüm algoritması, en büyük ortak bölen, en küçük ortak kat K1 - Bölüm 10
    12 Rasyonel sayıların inşası ve toplama ve çarpma işlemleri K1 - Bölüm 11
    13 Rasyonel sayıların özellikleri K1 - Bölüm 11
    14 Reel sayıların inşası ve özellikleri K1 - Bölüm 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Arıkan, A. ve Halıcıoğlu, S. (2018). Soyut Matematik. Palme Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1 - Karaçay, T. (2013). Soyut Matematik, Seçkin Yayıncılık. YK2 - Hacısalihoğlu, H. H. ve Özel, Z. (2020). Soyut Matematik. Seçkin Yayıncılık.
    Dersin Amacı Matematiğin hemen hemen her alanında ihtiyaç duyulan ikili işlemler, doğal sayılar, tümevarım yöntemi, tamsayılar, bölüm algoritması, en büyük ortak bölen, en küçük ortak kat, rasyonel sayılar, kümelerin kardinalitesi, denk kümeler, sayılabilir kümeler, sayılamaz kümeler, kardinalitelerin karşılaştırılması konularında altyapı oluşturmak.
    Dersin İçeriği ikili işlemlerin özellikleri, İşlem tabloları ve ikili işlem örnekleri, Doğal sayıların inşası, Doğal sayıların toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri, Tümevarım yöntemi, Tamsayıların inşası, tamsayılar üzerinde toplama ve çarpma işlemleri, Tamsayılarda bölüm algoritması, en büyük ortak bölen, en küçük ortak kat, Rasyonel sayıların inşası ve toplama ve çarpma işlemleri, Rasyonel sayıların özellikleri, Kümelerin kardinalitesi, denk kümeler, sayılabilir ve sayılamaz kümeler, Kardinalitelerin karşılaştırılması ve Schröder-Bernstein Teoremi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster