Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kümelerin bilgisayar hafızasına aktarılması
|
K1: Ders Notları
|
2
|
Algoritmalar ve özellikleri
|
K1: Ders Notları
|
3
|
Temel hesaplama teknikleri
|
K1: Ders Notları
|
4
|
Sınıflandırma (Sayma) İlkesi (Pigeonhole Principle)
|
K1: Ders Notları
|
5
|
Permütasyon ve kombinasyonlar, Pascal Üçgeni
|
K1: Ders Notları
|
6
|
Ayrık Olasılık: kapsamı ve uygulamaları
|
K1: Ders Notları
|
7
|
Olasılık teorisine giriş
|
K1: Ders Notları
|
8
|
Bağımlı ve bağımsız rastgele degişkenler
|
K1: Ders Notları
|
9
|
Olası değer
|
K1: Ders Notları
|
10
|
Çizgeler teorisine giriş
|
K1: Ders Notları
|
11
|
Çizgelerin gösterimi
|
K1: Ders Notları
|
12
|
Çizge İzomorfizmi ve Bağlılık (Connectivity)
|
K1: Ders Notları
|
13
|
Euler Problemi
|
K1: Ders Notları
|
14
|
Çizge ağaçları ve uygulamaları
|
K1: Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1:Discrete Mathematics and Its Applications (Fourth Edition), Kenneth H. Rosen, Mc Graw and Hill: NJ, 1999.
YK2:Discrete Mathematics with Combinatorics, James A. Anderson, Prentice Hall, 2004.
YK3:Discrete and Combinational Mathematics, An Applied Introduction (Fourth Edition), Grimaldi Ralph P, Addison-Wesley, 1998.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, kümelerin ve bunlar arasındaki ilişkilerin bilgisayar hafızasına aktarılması, algoritmaların özellikleri, ayrık olasılık ve çizgeler gibi temel konularla ilgili kavramları vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Algoritmalar ve özellikleri. Temel hesaplama teknikleri. Permütasyon ve kombinasyonlar. Pascal Üçgeni. Ayrık Olasılık. Bağımlı ve bağımsız rastsal degişkenler. Beklenen değer. Çizgeler teorisine giriş.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|