ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cebir I MAT303 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grup, abel grubu, altgrup, bölüm grubu, devirli grup kavramlarını açıklar.
    2-Grup homomorfizm, izomorfizm ve otomorfizmlerini açıklar.
    3-Verilen bir sonlu abel grubunu izomorfizm farkıyla sınıflandırır.
    4-Grupların direkt çarpımlarını yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dönüşümler ve ikili işlemler K1- Bölüm 1.3, Bölüm 1.4, Bölüm 1.5
    2 Gruplara giriş, grup tabloları K1-Bölüm 2.1, Bölüm 2.2
    3 Alt gruplar K1-Bölüm 2.3
    4 Yan kümeler ve Lagrange Teoremi K1-Bölüm 2.4
    5 Normal Alt gruplar K1- Bölüm 2.5
    6 Bölüm Grupları K1- Bölüm 2.5
    7 Simetrik gruplar K1-Bölüm 2.6
    8 Grup homomorfizmleri K1- Bölüm 2.7
    9 Grup otomorfizmleri ve izomorfizm teoremleri K1-Bölüm 2.8, Bölüm 2.9
    10 Devirli gruplar K1-Bölüm 2.10
    11 Direkt toplamlar K1- Bölüm 2.11
    12 Eşlenik Sınıflar, Cauch Teoremi ve p-gruplar K1- Bölüm 2.12
    13 Sylow Teoremleri K1- Bölüm 2.12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Esma BARAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Taşçı, D. (2007). Soyut Cebir. Alp Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Malik, D. S., Mordeson, J. N., Sen, M.K. (1997). Fundamentals of Abstract Algebra. McGraw-Hill. YK2. Herstein, I.N. (1996). Abstract Algebra. John Wiley&Sons Inc., NY. YK3. Dummit, D. S., & Foote, R. M. (1991). Abstract algebra. Prentice Hall.
    Dersin Amacı Dersin amacı, grup teorinin temel kavram ve özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Gruplar, altgruplar. Devirli gruplar. Eşkümeler, Lagrange teoremi. Normal altgruplar, bölüm grupları. İzomorfizmler ve otomorfizmler. Dolaysız çarpımlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster