ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygulamalı Nümerik Yöntemler MAT310 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğrusal denklem sistemlerini sayısal tekniklerle çözer.
    2-Bir fonksiyonun polinom enterpolasyonunu oluşturur.
    3-Sayısal türev ve integrali hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sayısal Hesaplamanın Temelleri K1 - Bölüm 1
    2 Tek Değişkenli Fonksiyonlar K1 - Bölüm 2
    3 Doğrusal Sistemleri Çözme K1 - Bölüm 3
    4 LU ve QR Ayrıştırma K1 - Bölüm 4
    5 Özdeğerler ve özvektörler K1 - Bölüm 5
    6 Doğrusal Sistemleri Çözme: Yinelemeli Yöntemler K1 - Bölüm 6
    7 Çeşitli Değişkenlerin Doğrusal Olmayan Fonksiyonları K1 - Bölüm 7
    8 İnterpolasyon 1 K1 - Bölüm 8
    9 İnterpolasyon 2 K1 - Bölüm 8
    10 En Küçük Kareler Yaklaşımı K1 - Bölüm 9
    11 Taylor Yaklaşımı K1 - Bölüm 9
    12 Fourier Yöntemleri K1 - Bölüm 10
    13 Sayısal Türev K1 - Bölüm 11
    14 Sayısal Integrasyon K1 - Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Harun Baldemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Fausett, L. V. (2007). Applied numerical analysis using MATLAB. Prentice-Hall, Inc.
    Yardımcı Kitap YK1 - Cheney, E. W., & Kincaid, D. R. (2012). Numerical mathematics and computing. Cengage Learning. YK2 - Heath, M. T. (2018). Scientific Computing: An Introductory Survey, Revised Second Edition. Society for Industrial and Applied Mathematics.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere sayısal yöntemler ve yaklaşım teknikleri konusunda güçlü bir altyapı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Doğrusal Sistemler ve Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümü, LU ve QR Ayrıştırma, Özdeğerler ve Özvektörler, Enterpolasyon, En Küçük Kareler Yaklaşımı ve Taylor Yaklaşımı, Fourier Yöntemleri, Sayısal Türev ve Entegrasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster