ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Lineer Olmayan Dinamik Yapılar MAT409 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-ODE`lerin lineer veya ayrık sistemlerini çözer.
    2-Sabit noktaları veya sistemlerin periyodik yörüngelerini hesaplar.
    3-Faz portrelerini çizer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ODE`leri hatırlama ve Dinamik yapılar K2 - Bölüm 1.1
    2 XPPAUT`a genel bakış K2 - Bölüm 1.2
    3 MATLAB/Octave programına genel bakış K2 - Bölüm 1.3
    4 Tek değişkenli akışlar, Sabit noktalar, Kararlılıklar K1 - Bölüm 2
    5 Doğrusal kararlılık analizi, Var olma ve teklik K1 - Bölüm 2
    6 Sayısal metodlara giriş K1 - Bölüm 2
    7 Çatallaşma (Bifurcation) teorisine giriş, Eyer düğümü (Saddle-node) çatallaşması, Transkritik çatallanma K1 - Bölüm 3
    8 Dirgen (Pitchfork) çatallanması, Doruk felaketi (cusp catastrophe) K1 - Bölüm 3
    9 Daire üzerindeki akışlar K1 - Bölüm 4
    10 İki değişkenli akışlar, Doğrusal sistemlerin sınıflandırılması K1 - Bölüm 5
    11 Faz düzlemlerinin analizi K1 - Bölüm 6
    12 Limit döngüleri K1 - Bölüm 7
    13 İki değişkenli sistemlerde çatallanma, Hopf çatallanması K1 - Bölüm 8
    14 Neredeyse (Quasi) periyodiklik, Poincare eşlemeleri K1 - Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Harun Baldemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Strogatz, S. H. (2018). Nonlinear Dynamics and Chaos: With Applications to Physics, Biology, Chemistry, and Engineering. CRC Press. K2 - Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1 - Ermentrout, B. (2002). Simulating, analyzing, and animating dynamical systems: a guide to XPPAUT for researchers and students. Society for Industrial and Applied Mathematics. YK2 - Lynch, S. (2004). Dynamical systems with applications using MATLAB. Boston: Birkhäuser.
    Dersin Amacı Uygulamalı matematikteki modeller olarak, dinamik yapıların temel özelliklerini olarak tanıtmak.
    Dersin İçeriği ODE`ler ve dinamik yapılar, XPPAUT, MATLAB/Octave, tek değişkenli akışlar, sabit noktalar, kararlılıklar, doğrusal kararlılık analizi, var olma ve teklik, sayısal metodlar, çatallaşma (bifurcation) teorisi, eyer düğümü (saddle-node) çatallaşması, transkritik çatallanma, dirgen (pitchfork) çatallanması, doruk felaketi (cusp catastrophe), daire üzerindeki akışlar, iki değişkenli akışlar, doğrusal sistemlerin sınıflandırılması, faz düzlemlerinin analizi, limit döngüleri, iki değişkenli sistemlerde çatallanma, Hopf çatallanması, Neredeyse (quasi) periyodiklik, Poincare eşlemeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster