Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Boyut analizi, Borudaki akış
|
K1 - Ders Notları
|
2
|
Boyut Analizinin Özeti, Ölçekleme, Örnek: Düşen mermi, Düzenli pertürbasyon
|
K1 - Ders Notları
|
3
|
Mermi problemi, Böbrek modellemesi
|
K1 - Ders Notları
|
4
|
Tekil pertürbasyon, Kimyasal reaksiyon kinetiği
|
K1 - Ders Notları
|
5
|
Kararlılık ve çatallanmalar, Amoeba`nın kemotaksisi
|
K1 - Ders Notları
|
6
|
Lojistik denklem, Dünya nüfusu, Kaynaklar için rekabet, Lotka- Volterra modelleri
|
K1 - Ders Notları
|
7
|
Koruma ilkeleri, 1 boyutlu koruma yasaları, 1. derece kısmi türevli diferansiyel denklemler, Karakteristikler yöntemi
|
K1 - Ders Notları
|
8
|
Trafik modellemesi, Korunum kanunları için sınır değer problemleri, Trafik: "Kırmızı ışık" ve "2 ila 1 şerit"
|
K1 - Ders Notları
|
9
|
Mekanikte korunma yasaları, Nehirde taşkın dalgalar
|
K1 - Ders Notları
|
10
|
Difüzyon, özellikler, Barajın modellenmesi
|
K1 - Ders Notları
|
11
|
Nükleer enerji santrali, MODELLEME PROJESİ
|
K1 - Ders Notları
|
12
|
MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 1
|
K1 - Ders Notları
|
13
|
MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 2
|
K1 - Ders Notları
|
14
|
MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 3
|
K1 - Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Harun Baldemir, PhD
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Ders Notları
K2 - Lin, C. C., & Segel, L. A. (1988). Mathematics applied to deterministic problems in the natural sciences. Society for Industrial and Applied Mathematics.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 - Howison, S. (2005). Practical applied mathematics: modelling, analysis, approximation (No. 38). Cambridge university press.
YK2 - Fowler, A. C., Fowler, A. C., & Fowler, A. C. (1997). Mathematical models in the applied sciences (Vol. 17). Cambridge University Press.
|
Dersin Amacı
|
Ders, mühendislik ve bilimden sistemlerin ve süreçlerin matematiksel modellerini formüle etmek ve analiz etmek için ilkeler ve yöntemler hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Boyutsal analiz, Düzenli pertürbasyon, Tekil pertürbasyon, Kimyasal reaksiyon kinetiği, Kararlılık ve çatallanma, Lojistik denklem, Korunum ilkeleri, Korunum yasaları için sınır değer problemleri, Difüzyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
4
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|