ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematiksel Modelleme MAT421 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mühendislik ve doğa bilimlerinde sistem ve süreçlerin matematiksel modellerinin formülasyonu ve analizi için genel ilke ve yöntemleri kavrar ve uygular.
    2-Çok çeşitli sistem ve süreçlerin niteliksel matematiksel modellerini formüle ederek analiz eder.
    3-Disiplinler arası gruplar halinde çalışır ve sonuçları sözlü ve yazılı olarak verebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Boyut analizi, Borudaki akış K1 - Ders Notları
    2 Boyut Analizinin Özeti, Ölçekleme, Örnek: Düşen mermi, Düzenli pertürbasyon K1 - Ders Notları
    3 Mermi problemi, Böbrek modellemesi K1 - Ders Notları
    4 Tekil pertürbasyon, Kimyasal reaksiyon kinetiği K1 - Ders Notları
    5 Kararlılık ve çatallanmalar, Amoeba`nın kemotaksisi K1 - Ders Notları
    6 Lojistik denklem, Dünya nüfusu, Kaynaklar için rekabet, Lotka- Volterra modelleri K1 - Ders Notları
    7 Koruma ilkeleri, 1 boyutlu koruma yasaları, 1. derece kısmi türevli diferansiyel denklemler, Karakteristikler yöntemi K1 - Ders Notları
    8 Trafik modellemesi, Korunum kanunları için sınır değer problemleri, Trafik: "Kırmızı ışık" ve "2 ila 1 şerit" K1 - Ders Notları
    9 Mekanikte korunma yasaları, Nehirde taşkın dalgalar K1 - Ders Notları
    10 Difüzyon, özellikler, Barajın modellenmesi K1 - Ders Notları
    11 Nükleer enerji santrali, MODELLEME PROJESİ K1 - Ders Notları
    12 MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 1 K1 - Ders Notları
    13 MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 2 K1 - Ders Notları
    14 MODELLEME PROJESİ, Sunumlar 3 K1 - Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Harun Baldemir, PhD
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Ders Notları K2 - Lin, C. C., & Segel, L. A. (1988). Mathematics applied to deterministic problems in the natural sciences. Society for Industrial and Applied Mathematics.
    Yardımcı Kitap YK1 - Howison, S. (2005). Practical applied mathematics: modelling, analysis, approximation (No. 38). Cambridge university press. YK2 - Fowler, A. C., Fowler, A. C., & Fowler, A. C. (1997). Mathematical models in the applied sciences (Vol. 17). Cambridge University Press.
    Dersin Amacı Ders, mühendislik ve bilimden sistemlerin ve süreçlerin matematiksel modellerini formüle etmek ve analiz etmek için ilkeler ve yöntemler hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Boyutsal analiz, Düzenli pertürbasyon, Tekil pertürbasyon, Kimyasal reaksiyon kinetiği, Kararlılık ve çatallanma, Lojistik denklem, Korunum ilkeleri, Korunum yasaları için sınır değer problemleri, Difüzyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster