ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diferensiyel Geometri I MAT307 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğriler ile ilgili temel kavramları açıklar
    2-Yüzeyin yönlendirilmesi kavramını tarif eder
    3-Yüzey üstündeki özel eğrileri sınıflandırır
    4-Şekil operatörünü ve yüzeyin özeliklerini inceler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Parametrik eğriler, düzgün eğriler, yay uzunluğu, vektörel çarpım K2 Ders Notları
    2 Eğrilerin yerel kuramı, yerel kanonik form, Düzlemsel eğrilerin yaygın özellikleri K2 Ders Notları
    3 Düzgün yüzeyler, parametre değişimi, yüzeyler üzerinde türevlenebilir fonksiyonlar K2 Ders Notları
    4 Teğet düzlem, bir dönüşümün diferansiyeli, birinci temel form K2 Ders Notları
    5 Yüzeylerin yönlendirilmesi, kompakt yönlendirilebilir yüzeyler; Gauss dönüşümü K2 Ders Notları
    6 Gauss dönüşümü K2 Ders Notları
    7 Gauss dönüşümünün temel özellikleri K2 Ders Notları
    8 Vektör alanları K2 Ders Notları
    9 Regle ve minimal yüzeyler K2 Ders Notları
    10 Yüzeylerdeki Diferansiyel Formlar K2 Ders Notları
    11 İzometriler K2 Ders Notları
    12 Gauss teoremi K2 Ders Notları
    13 Paralel öteleme K2 Ders Notları
    14 Üstel dönüşüm K2 Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Kaynaklar K1 Hacısalihoğlu, H. H. Diferensiyel Geometri Cilt : 1 (3. Baskı). Hacısalihoğlu Yayınları, Anakara, 1998 K2 Ders Notları K3 O`Neil, B. Elementary differential geometry. Revised second edition. Elsevier/Academic Press, Amsterdam, 2006
    Yardımcı Kitap YK1 do Carmo, M. P. Differential geometry of curves & surfaces. Dover Publications, Mineola, NY, 2016 YK2 Sabuncuoğlu, A. Diferensiyel Geometri (4. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, 2010
    Dersin Amacı Klasik diferansiyel geometrinin eğrilerle ve yüzeylerle ilgili temel kavram ve sonuçlarının öğretilmesi ve bu alanda yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilere gerekli altyapının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Parametrik eğriler, düzgün eğriler, yay uzunluğu, vektörel çarpım; Eğrilerin yerel kuramı, yerel kanonik form, Düzlemsel eğrilerin yaygın özellikleri; Düzgün yüzeyler, parametre değişimi, yüzeyler üzerinde türevlenebilir fonksiyonlar; Teğet düzlem, bir dönüşümün diferansiyeli, birinci temel form; Yüzeylerin yönlendirilmesi, kompakt yönlendirilebilir yüzeyler; Gauss dönüşümü; Gauss dönüşümünün temel özellikleri; Vektör alanları; Regle ve minimal yüzeyler; Yüzeylerdeki diferansiyel formlar; İzometriler; Gauss teoremi; Paralel öteleme; Üstel dönüşüm
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster