ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dönüşümler ve Geometriler MAT314 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dönüşüm gruplarının yapısını analiz eder
    2-Dönüşümlerin gruplar ile ilgili problemlerini çözer
    3-Afin ve Öklid çatısı arasındaki farkı analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Afin grup, merkezil afin otomorfizim K2 Ders Notları
    2 Radyal dönüşüm, öteleme, homoteti K2 Ders Notları
    3 Afin altuzaylar, afin altuzayda paralellik K2 Ders Notları
    4 Afin çatı, Öklid çatısı K2 Ders Notları
    5 Afin altuzayda parametrik ve barisentrik ifadeler K2 Ders Notları
    6 r- boyutlu paralelyüzün hacmi K2 Ders Notları
    7 Dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması K2 Ders Notları
    8 Yansımalar K2 Ders Notları
    9 Yansımaların bazı özellikleri K2 Ders Notları
    10 Direkt hareketler ve Karşıt hareketler K2 Ders Notları
    11 Öklid düzleminde kongrüanslar K2 Ders Notları
    12 Benzerlik grupları K2 Ders Notları
    13 Benzerlik kavramının genişletilmesi K2 Ders Notları
    14 Problem çözümü K2 Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA
    Kaynaklar K1 Hacısalihoğlu, H. Hilmi. Dönüşümler ve Geometriler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü., 1998. K2 Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1 Dönnüşümler ve Geometri, ASÜ Ders Notu YK2 Dönnüşümler ve Geometri, SAÜ Ders Notu
    Dersin Amacı Dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması, direkt ve karşıt hareketlerin dönüşümler yardımıyla elde edilmesi, hareket geometrisinin tanıtılması, direkt ve karşıt benzerlik dönüşümlerinin elde edilmesi, benzerlik geometrisinin tanıtılması, metrik özelliklerin ve metrik olmayan özelliklerin öğretilmesi, Afin dönüşüm yardımıyla afin grubun elde edilmesi, Afin geometrinin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Afin grup, merkezil afin otomorfizm, radyal dönüşüm, öteleme, homoteti, afin uzaylar, afin uzayda paralellik, afin uzayda parametrik ve barisentrik ifadeler, afin çatı, Öklid çatısı, dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması, katı haraketler, yansımalar, direkt hareketler, karşıt hareketler, Öklid düzleminde kongüranslar , benzerlik grupları, benzerlik kavramının genişletilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster