Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Afin grup, merkezil afin otomorfizim
|
K2 Ders Notları
|
2
|
Radyal dönüşüm, öteleme, homoteti
|
K2 Ders Notları
|
3
|
Afin altuzaylar, afin altuzayda paralellik
|
K2 Ders Notları
|
4
|
Afin çatı, Öklid çatısı
|
K2 Ders Notları
|
5
|
Afin altuzayda parametrik ve barisentrik ifadeler
|
K2 Ders Notları
|
6
|
r- boyutlu paralelyüzün hacmi
|
K2 Ders Notları
|
7
|
Dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması
|
K2 Ders Notları
|
8
|
Yansımalar
|
K2 Ders Notları
|
9
|
Yansımaların bazı özellikleri
|
K2 Ders Notları
|
10
|
Direkt hareketler ve Karşıt hareketler
|
K2 Ders Notları
|
11
|
Öklid düzleminde kongrüanslar
|
K2 Ders Notları
|
12
|
Benzerlik grupları
|
K2 Ders Notları
|
13
|
Benzerlik kavramının genişletilmesi
|
K2 Ders Notları
|
14
|
Problem çözümü
|
K2 Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA
|
Kaynaklar
|
K1 Hacısalihoğlu, H. Hilmi. Dönüşümler ve Geometriler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü., 1998.
K2 Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Dönnüşümler ve Geometri, ASÜ Ders Notu
YK2 Dönnüşümler ve Geometri, SAÜ Ders Notu
|
Dersin Amacı
|
Dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması, direkt ve karşıt hareketlerin dönüşümler yardımıyla elde edilmesi, hareket geometrisinin tanıtılması, direkt ve karşıt benzerlik dönüşümlerinin elde edilmesi, benzerlik geometrisinin tanıtılması, metrik özelliklerin ve metrik olmayan özelliklerin öğretilmesi, Afin dönüşüm yardımıyla afin grubun elde edilmesi, Afin geometrinin öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Afin grup, merkezil afin otomorfizm, radyal dönüşüm, öteleme, homoteti, afin uzaylar, afin uzayda paralellik, afin uzayda parametrik ve barisentrik ifadeler, afin çatı, Öklid çatısı, dönüşümler yardımıyla geometrilerin sınıflandırılması, katı haraketler, yansımalar, direkt hareketler, karşıt hareketler, Öklid düzleminde kongüranslar , benzerlik grupları, benzerlik kavramının genişletilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|