ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Lineer Cebir I MAT203 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matris teorinin temellerini açıklar.
    2-Matrisleri kullanarak çok değişkenli lineer sistemleri çözer.
    3-Reel vektör uzaylarının temellerini açıklar.
    4-Lineer dönüşüm teorisinin temel özelliklerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer denklem sistemleri K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    2 Elementer satır işlemleri K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    3 Matrisler K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    4 Matrisin Tersini Hesaplama K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    5 Elementer Matrisler K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    6 Matriste Elementer Sütun Islemleri K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    7 Üçgen (LU) ayrışımı K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    8 Permütasyon Kavramı K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    9 Determinant Fonksiyonu K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    10 Determinantların Açılımı K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    11 Cramer Yöntemi K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
    12 Vektör Uzayı K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
    13 Düzlemde Vektörler K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
    14 Uzayda vektörler K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Dr. Nihal BİRCAN KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Lineer Cebir, 5. Basım, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları 2014
    Yardımcı Kitap [1] Basic Linear Algebra, Second Edition, T.S. Blyth, E.F. Robertson, Springer 2002. [2] Linear Algebra, 2nd Edition, K. Hoffman, R. Kunze, Prentice-Hall, New Jersey, 1971.
    Dersin Amacı Dersin amacı, matematikçilerin ihtiyaç duyacağı temel lineer cebir altyapısını oluşturmaktır ve birçok kavram, aşina olunan n-boyutlu reel uzay içinde sunulacaktır.
    Dersin İçeriği Lineer denklem sistemleri, matrisler, determinant hesabı, vektör uzayları, düzlemde vektörler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster