Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Lineer denklem sistemleri
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
2
|
Elementer satır işlemleri
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
3
|
Matrisler
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
4
|
Matrisin Tersini Hesaplama
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
5
|
Elementer Matrisler
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
6
|
Matriste Elementer Sütun Islemleri
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
7
|
Üçgen (LU) ayrışımı
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
8
|
Permütasyon Kavramı
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
9
|
Determinant Fonksiyonu
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
10
|
Determinantların Açılımı
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
11
|
Cramer Yöntemi
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 1
|
12
|
Vektör Uzayı
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
|
13
|
Düzlemde Vektörler
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
|
14
|
Uzayda vektörler
|
K1: Lineer Cebir, Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Dr. Nihal BİRCAN KAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Lineer Cebir, 5. Basım, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları 2014
|
Yardımcı Kitap
|
[1] Basic Linear Algebra, Second Edition, T.S. Blyth, E.F. Robertson, Springer 2002.
[2] Linear Algebra, 2nd Edition, K. Hoffman, R. Kunze, Prentice-Hall, New Jersey, 1971.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, matematikçilerin ihtiyaç duyacağı temel lineer cebir altyapısını oluşturmaktır ve birçok kavram, aşina olunan n-boyutlu reel uzay içinde sunulacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Lineer denklem sistemleri, matrisler, determinant hesabı, vektör uzayları, düzlemde vektörler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|