Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Matrisler ve matris işlemleri,
Matris işlemlerinin cebirsel özellikleri
|
K1-Bölüm 1.1, 1.2
|
2
|
Bazı özel matrisler ve ayrılmış matrisler,
Bir matrisin eşolon formu
|
K1-Bölüm 1.3, 1.4
|
3
|
Elementer matrisler,
Çarpanlara ayırma teoremi,
Matrisin tersini bulma,
Bir matrisin rankı
|
K1-Bölüm 1.5,
K2-Bölüm 6.6
|
4
|
Lineer denklem sistemleri
|
K1-Bölüm 1.6,
K3-Bölüm 3.1
|
5
|
Lineer denklem sistemlerinin çözümü
|
K1-Bölüm 1.6,
K3-Bölüm 3.1
|
6
|
Determinant ve özellikleri
|
K1-Bölüm 4.1, 4.2
|
7
|
Determinant hesabında kofaktör açılımı,
Determinant yardımıyla bir matrisin tersinin bulunması,
Cramer kuralı
|
K1-Bölüm 4.3, 4.4, 4.5
|
8
|
Vektörler ve vektörlerde işlemler
|
K4-Bölüm 4.1
|
9
|
Vektör uzayları
|
K1-Bölüm 2.2
|
10
|
Alt vektör uzayları
|
K1-Bölüm 2.2
|
11
|
Lineer bağımlılık ve bağıımsızlık
|
K1-Bölüm 2.3
|
12
|
Baz ve boyut
|
K1-Bölüm 2.4
|
13
|
Koordinatlar ve izomorfizmalar
|
K1-Bölüm 2.5
|
14
|
Geçiş matrisleri
|
K1-Bölüm 2.6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yeşilot, G. (2004). Lineer Cebir Teori, Örnek ve Problemler, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, İstanbul
K2.Yüce, S. (2015). Lineer Cebir, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara
K3. Çallıalp, F. (2015). Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul
K4. Özdemir, M. (2021). Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, 6. Basım, Altın Nokta Yayınevi, İzmir
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sabuncuoğlu, A. (2014). Lineer Cebir, 5.Basım. Nobel Yayınları, Ankara
YK2. Özdemir, M. (2020). Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler, 4.Basım. Altın Nokta Yayınevi, İzmir
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, matematikçilerin ihtiyaç duyacağı temel lineer cebir altyapısını oluşturmaktır ve birçok kavram, aşina olunan n-boyutlu reel uzay içinde sunulacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Lineer denklem sistemleri, matrisler, determinant hesabı, vektör uzayları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
3
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|