ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Lineer Cebir II MAT204 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Lineer dönüşümleri tanımlar.
    2-Lineer dönüşümün verilen bir baza göre temsilcisini hesaplar.
    3-Lineer dönüşümün ikinci bir baza göre temsilcisini birincisinden hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer Dönüşümler K1- Bölüm 3.1
    2 Lineer Dönüşümlerin çekirdeği ve sıfırlığı K1- Bölüm 3.2
    3 Lineer Dönüşümün rankı K1- Bölüm 3.2
    4 Lineer dönüşümler uzayı K2- Bölüm 7.4
    5 Lineer Dönüşümün Matrisi K2- Bölüm 8.2
    6 İç çarpımlar K2- Bölüm 3.1, 3.2
    7 Iç çarpım uzayları K2- Bölüm 3.3, 3.4
    8 Dik Tümleyen K2- Bölüm 5.2
    9 Gram-Schimdt ortogonolleştirme metodu K2- Bölüm 4.3
    10 Vektörel Çarpım K3- Bölüm 4.5
    11 Özdeğerler ve özvektörler K1- Bölüm 5.1
    12 Cayley-Hamilton Teoremi K1- Bölüm 5.2
    13 Köşegenleştirlebilir Dönüşümler K1- Bölüm 5.2
    14 Reel Kuadratik Formlar K3- Bölüm 5.3
    Ön Koşul Lineer Cebir I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yeşilot, G. (2004). Lineer Cebir Teori, Örnek ve Problemler, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, İstanbul K2.Yüce, S. (2015). Lineer Cebir, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara K3. Sabuncuoğlu, A. (2014). Lineer Cebir, 5.Basım. Nobel Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. Çallıalp, F. (2015). Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul YK2. Özdemir, M. (2020). Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler, 4.Basım. Altın Nokta Yayınevi, İzmir
    Dersin Amacı Lineer dönüşüm kavramını, lineer dönüşümlerin matrislerle temsilini, matris temsilcileri içinde özel formları (köşegen, üçgen v.s) ve iç çarpım uzayı kavramlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Lineer dönüşümler, iç çarpımlar ve iç çarpım uzayları, özdeğerler ve özvektörler, Cayley-Hamilton Teoremi, ikiliineer dönüşümler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster