ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Lineer Cebir II MAT204 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Lineer dönüşümleri tanımlar.
    2-Lineer dönüşümün verilen bir baza göre temsilcisini hesaplar.
    3-Lineer dönüşümün ikinci bir baza göre temsilcisini birincisinden hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer Dönüşümler K1: Ders Notları
    2 Lineer Dönüşümlerin çekirdeği ve sıfırlığı K1: Ders Notları
    3 Lineer Dönüşümün rankı K1: Ders Notları
    4 Lineer dönüşümler uzayı K1: Ders Notları
    5 Lineer Dönüşümün Matrisi K1: Ders Notları
    6 İç çarpımlar K1: Ders Notları
    7 Iç çarpım uzayları K1: Ders Notları
    8 Dik Tümleyen K1: Ders Notları
    9 Gram-Schimdt ortogonolleştirme metodu K1: Ders Notları
    10 Vektörel Çarpım K1: Ders Notları
    11 Özdeğerler ve özvektörler K1: Ders Notları
    12 Cayley-Hamilton Teoremi K1: Ders Notları
    13 Köşegenleştirlebilir Dönüşümler K1: Ders Notları
    14 İkili iineer Dönüşümler K1: Ders Notları
    Ön Koşul Lineer Cebir I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ders Notları K2. Sabuncuoğlu, A. (2016). Lineer Cebir. Nobel Yayın Dağıtım, 6. Basım. K3. Kolman, B. , & Hill, D.R. (2004). Elementary Linear Algebra, 8th Edition, Prentice-Hall, New Jersey
    Yardımcı Kitap YK1 Hoffman, K., & Kunze, R. (1971) Linear Algebra, 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey. YK2. Blyth, T.S. & Robertson, E.F. (2020). Basic Linear Algebra, Second Edition, Springer
    Dersin Amacı Güz döneminde öğrenilen temel lineer cebir bilgileri kullanılarak lineer dönüşümler teorisine giriş yapmaktır. Öğrenci lineer dönüşüm kavramını, matrislerle temsilini, matris temsilcileri içinde özel formları (köşegen, üçgen v.s) öğrenir. Bunlardan başka, iç çarpım uzayları öğrenilir.
    Dersin İçeriği Lineer dönüşümler, iç çarpımlar ve iç çarpım uzayları,özdeğerler ve özvektörler, Cayley-Hamilton Teoremi, ikiliineer Dönüşümler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster