ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematik Tarihi MAT215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik Tarihindeki araştırma yöntemlerini özetler
    2-Eski çağ ve Ortaçağ dünyasında matematiğin tarihini yorumlar.
    3-Farklı uygarlıkların matematiğin gelişimine katkılarını analiz eder.
    4-Atatürk`ün matematikle ilişkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matematik tarihinde araştırma yöntemleri K1) Ders Notları
    2 Sümer ve Babil de matematik. K1) Ders Notları
    3 Antik Mısır`da matematik K1) Ders Notları
    4 Maya, Çin ve Japon medeniyetlerinde matematik K1) Ders Notları
    5 Hint Matematiği K1) Ders Notları
    6 Tales, Pisagor, Aristoteles, Zeno K1) Ders Notları
    7 Öklid, Arşimed K1) Ders Notları
    8 Batlamyus, Diaphantus, Pappus K1) Ders Notları
    9 Romalılar döneminde matematik K1) Ders Notları
    10 Altın oran ve Fibonacci dizisi K1) Ders Notları
    11 Ortaçağ İslam dünyasında aritmetik ve cebir K1) Ders Notları
    12 Ortaçağ İslam dünyasında geometri K1) Ders Notları
    13 Ortaçağ Avrupa matematiği K1) Ders Notları
    14 Atatürk ve matematik K1) Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Ders Notları
    Yardımcı Kitap K2. Carl B. Boyer & Uta C. Merzbach, A History of Mathematics, 3rd Ed., Wiley, 2011, ISBN-10: 0470525487. K3. Victor J. Katz, A History of Mathematics, 3rd Ed., Pearson, 2008, ISBN-10: 0321387007. K4. Jan Gulberg, Mathematics: From the Birth of Numbers, W.W. Norton & Company, 1997, ISBN10:N039304002X. K5. Mustafa Kemal ATATÜRK, Geometri, Örgün Yayınları, 2006.
    Dersin Amacı Mısırlılardan günümüze matematiğin gelişimini öğretmek, matematik tarihinde önemli rolleri olan matematikçilere öğretmek, matematiğin medeniyette temel kültürlü bir güç olarak yerini nasıl aldığına dair yeterli bir açıklama sağlamak.
    Dersin İçeriği Matematik Tarihinde araştırma yöntemleri. Babilonian ve Sümer Matematik. Antik Yunan geometrisi, aritmetik ve cebir. Roma döneminde matematik. Çince Matematik, Japonya ve Maya medeniyetleri. Hint matematiği. İslami kelime üzerine matematik ve etkileri Orta Çağ Avrupa Matematiği üzerine. Orta Çağ Avrupa Matematiği, Atatürk ve matematik.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 4
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 4
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster