|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Matematik tarihinde araştırma yöntemleri
|
K1) Ders Notları
|
|
2
|
Sümer ve Babil de matematik.
|
K1) Ders Notları
|
|
3
|
Antik Mısır`da matematik
|
K1) Ders Notları
|
|
4
|
Maya, Çin ve Japon medeniyetlerinde matematik
|
K1) Ders Notları
|
|
5
|
Hint Matematiği
|
K1) Ders Notları
|
|
6
|
Tales, Pisagor, Aristoteles, Zeno
|
K1) Ders Notları
|
|
7
|
Öklid, Arşimed
|
K1) Ders Notları
|
|
8
|
Batlamyus, Diaphantus, Pappus
|
K1) Ders Notları
|
|
9
|
Romalılar döneminde matematik
|
K1) Ders Notları
|
|
10
|
Altın oran ve Fibonacci dizisi
|
K1) Ders Notları
|
|
11
|
Ortaçağ İslam dünyasında aritmetik ve cebir
|
K1) Ders Notları
|
|
12
|
Ortaçağ İslam dünyasında geometri
|
K1) Ders Notları
|
|
13
|
Ortaçağ Avrupa matematiği
|
K1) Ders Notları
|
|
14
|
Atatürk ve matematik
|
K1) Ders Notları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1) Ders Notları
|
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Carl B. Boyer & Uta C. Merzbach, A History of Mathematics, 3rd Ed., Wiley, 2011, ISBN-10: 0470525487.
K3. Victor J. Katz, A History of Mathematics, 3rd Ed., Pearson, 2008, ISBN-10: 0321387007.
K4. Jan Gulberg, Mathematics: From the Birth of Numbers, W.W. Norton & Company, 1997, ISBN10:N039304002X.
K5. Mustafa Kemal ATATÜRK, Geometri, Örgün Yayınları, 2006.
|
|
Dersin Amacı
|
Mısırlılardan günümüze matematiğin gelişimini öğretmek, matematik tarihinde önemli rolleri olan matematikçilere öğretmek, matematiğin medeniyette temel kültürlü bir güç olarak yerini nasıl aldığına dair yeterli bir açıklama sağlamak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Matematik Tarihinde araştırma yöntemleri. Babilonian ve Sümer Matematik. Antik
Yunan geometrisi, aritmetik ve cebir. Roma döneminde matematik. Çince Matematik,
Japonya ve Maya medeniyetleri. Hint matematiği. İslami kelime üzerine matematik ve etkileri
Orta Çağ Avrupa Matematiği üzerine. Orta Çağ Avrupa Matematiği, Atatürk ve matematik.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
4
|
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
4
|
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
4
|