Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Setler
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Önermeler
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Argümanlar ve Çıkarım Kuralları
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
Matematiksel Sistemler, Doğrudan Kanıtlar ve Karşı Örnekler
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Diğer Kanıt Yöntemleri
|
K1-Bölüm-2
|
6
|
Fonksiyonlar
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Diziler ve Katarla
|
K1-Bölüm-3
|
8
|
İlişkiler ve Denklik İlişkileri
|
K1-Bölüm-3
|
9
|
Sayma Yöntemlerinin Temel İlkeleri
|
K1-Bölüm-6
|
10
|
Genelleştirilmiş Permütasyonlar ve Kombinasyonlar, Güvercin Yuvası İlkesi
|
K1-Bölüm-6
|
11
|
Yollar ve Döngüler, Hamilton Döngüleri ve Gezgin Satış Görevlisi Problemi
|
K1-Bölüm-8
|
12
|
Grafiklerin Temsilleri ve Grafiklerin İzomorfizmaları
|
K1-Bölüm-8
|
13
|
Ağaçların Terminolojisi ve Karakterizasyonları
|
K1-Bölüm-9
|
14
|
Boole Cebirleri
|
K1-Bölüm-11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Johnsonbaugh, R. (2009). Ayrık Matematik (7. Baskı). Pearson, New Jersey. [Çevirisi: Gürçay, H. (2019). Kesikli Matematik (Yedinci Baskıdan Çeviri). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.]
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rosen, K. H. (2012). Discrete mathematics and its applications, Seven Edition, McGraw-Hill, New York.
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar Mühendisliği çalışmaları için gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Kümeler, Önermeler, Sayma, Çıkarım Kuralları, İspat Yöntemleri, Fonksiyonlar, Bağıntılar, Graflar, Ağaçlar, Boole Cebirleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
2
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|