ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kimya I KİM169 GÜZ 5+0 Fakülte BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Maddenin ve atomun yapısını, kimyasal kavramları temel düzeyde açıklar.
    2-Maddenin hallerine ait özellikleri, Periodik tabloyu ve elementlerin özelliklerini Açıklar.
    3-Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar
    4-Moleküler yapılara ait özellikleri, bağ teorilerini, moleküller arası etkileşimleri ve bağ özelliklerini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Madde ve Özellikleri K1: Bölüm 1
    2 Atomun Yapısı ve Özellikleri K1: Bölüm 2 K2: Bölüm 1
    3 Kimyasal Bileşikler K1: Bölüm 3
    4 Kimyasal Tepkimeler K1: Bölüm 4
    5 Kimyasal Tepkimeler ve Hesaplamalar K1: Bölüm 4 K2: Bölüm 2
    6 Gazlar K1: Bölüm 6 K2: Bölüm 5
    7 Termokimya K1: Bölüm 7
    8 Kimyasal Bağlar K1: Bölüm 11, 12 K2: Bölüm 8
    9 Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvı ve Katılar K1: Bölüm 13 K2: Bölüm 11
    10 Kimyasal Kinetik K2: Bölüm 13
    11 Kimyasal Denge K2: Bölüm 14
    12 Asitler ve Bazlar K2: Bölüm 15
    13 Termodinamik K2: Bölüm 17
    14 Elektrokimya K2: Bölüm 18
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Dr. Fehmi SALTAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T. (2002). Palme Yayıncılık, Ankara. K2. Chang, R. (2011). Genel Kimya:Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genel Kimya-I Dersinin ana hedefi öğrenciye kimyanın temel metodolojisini ve kalitatif kavramların kantitatif sonuçlara götürmesini açıklayacak mantığı kazandırmaktır
    Dersin İçeriği Madde ve Özellikleri, Atomun yapısı ve özellikleri, Periyodik tablo ve özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar ve hesaplamlar, Gazlar, Sıvılar, Sulu çözeltiler ve karışımlar, Katılar, Kimyasal kinetik, Kimyasal denge, Asitler ve bazlar Termodinamik, Elektrokimya.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. -
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. -
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. -
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. -
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. -
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. -
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. -
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster