Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel Kimya laboratuvarında çalışma kuralları, güvenlik, kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, nitel analizde temel işlemler
|
|
2
|
Karışımlar ve karışımların bileşenlerine ayrılması
|
|
3
|
Kimyasal reaksiyon tipleri
|
|
4
|
Kimyasal reaksiyonlarda stokiyometri ve verim hesabı
|
|
5
|
Gazların difüzyonu
|
|
6
|
Çözelti Hazırlama
|
|
7
|
Kimyasal denge
|
|
8
|
pH ve asit-baz titrasyonu
|
|
9
|
I. grup katyonların ön denemeleri ve I. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
10
|
II. grup katyonların ön denemeleri ve II. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
11
|
I-II grup anyon ön denemeleri ve I-II Grup anyon bilinmeyen analizi
|
|
12
|
III-V grup anyon ön denemeleri ve III-V grup anyon bilinmeyen analizi
|
|
13
|
Telafi deneyleri
|
|
14
|
Telafi deneyleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1] Genel Kimya Laboratuvarı I Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi,Kimya Bölümü.
|
Yardımcı Kitap
|
[2] Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., ?Genel kimya laboratuvarı?,Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996.
|
Dersin Amacı
|
Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Genel bilgiler ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar; Heterojen karışımların ayrılması; Homojen karışımların ayrılması; Yoğunluk tayini; Çözünürlük ve saflaştırma; Erime noktası, kaynama noktası; Süblimleşme; Kağıt kromatografisi; Avogadro sayısı ve mol kavramı, magnezyumun atom ağırlığının tayini; Gazlar; Karbondioksit (CO2) gazının eldesi ve tayini; Çözeltiler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|