Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Stresin tanımı ve önemi
|
|
2
|
Stres ve yaşam ilişkisi
|
|
3
|
Stres çeşitleri ve kaynakları
|
|
4
|
Canlıların strese karşı gösterdiği doğal tepkiler
|
|
5
|
Stres sırasında vücutta meydana gelen biyokimyasal değişimler
|
|
6
|
Hormonlar ve biyokimyasal önemleri
|
|
7
|
Stress Hormonları
|
|
8
|
Adrenal korteks hormonları ve stres üzerine olan etkileri
|
|
9
|
Adrenal medulla hormonu (Adrenalin) ve stres üzerine olan etkisi
|
|
10
|
Vücutta stres üzerine etkili olan diğer mediatörler
|
|
11
|
Stresin sebep olduğu hastalıklar-I
|
|
12
|
Stresin sebep olduğu hastalıklar-II
|
|
13
|
Stresden korunma
|
|
14
|
Stres ile başa çıkma yolları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Marshall, W.,J., Bangert, S., K. 1995. Clinical Biochemistry. Elsevier Health Sciences.U.S.A.
2.R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harper?s İllustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China.
3.Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara.
4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere günlük hayatta maruz kalınan stres, stres çeşitleri, stres biyokimyası ile stresden korunma yolları hakkında temel bilgilerin kazandırılması
|
Dersin İçeriği
|
Stresin tanımı, önemi, çeşitleri, kaynakları, canlılar üzerine etkisi, vücutta meydan getirdiği biyokimyasal değişimler, stress hormonları,sebep olduğu hastalıklar ile stresden korunma ve başa çıkma yoları ders içeriğini oluşturmaktadır
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
2
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
1
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|