Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Parfüm ve renkli kozmetik formülleri
|
|
2
|
Saç Bakım Formülleri
|
|
3
|
Deterjanlar
|
|
4
|
Cilt Bakım Formülleri
|
|
5
|
Oto bakım ürünleri
|
|
6
|
Yapı kimyasalları
|
|
7
|
Organik gübre ve tarım
|
|
8
|
Bitkisel kozmetik ürünleri
|
|
9
|
Günlük hayatta kullanılan bazlar ( Sabun, lavabo açıcı, Arap sabunu, sıvı sabun, şampuan, sıva ve harç, deodorantlar)
|
|
10
|
Gıda üretiminde kullanılan kimyasallar (antimikrobiyaller, antioksidanlar, aromalar, asitliği düzenleyiciler, emülgatörler, renklendiriciler vs.)
|
|
11
|
Kokulu sabun eldesi
|
|
12
|
Kekik yağı eldesi
|
|
13
|
Kolonya yapımı
|
|
14
|
mürekkep yapımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Şekercioğlu M., 2008. İmalat Formülleri Ansiklopedisi (1 ve 2 ), Platform Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Günlük Hayatta Kullanılan Kimyasalların kimyasal bileşenlerinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Parfüm ve renkli kozmetik formülleri
Saç Bakım Formülleri
Deterjanlar
Cilt Bakım Formülleri
Oto bakım ürünleri
Yapı kimyasalları
Organik gübre ve tarım
Bitkisel kozmetik ürünleri
Günlük hayatta kullanılan bazlar ( Sabun, lavabo açıcı, Arap sabunu, sıvı sabun, şampuan, sıva ve harç, deodorantlar)
Gıda üretiminde kullanılan kimyasallar (antimikrobiyaller, antioksidanlar, aromalar, asitliği düzenleyiciler, emülgatörler, renklendiriciler vs.)
Kokulu sabun eldesi
Kekik yağı eldesi
Kolonya yapımı
Mürekkep yapımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|