ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günlük Hayatta Kullanılan Kimyasallar KİM134 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günlük hayatta kullanılan kimyasalların içeriklerini öğrenir.
    2-Basit kimyasalların sentez yöntemlerini öğrenir.
    3-Kokulu sabun eldesini öğrenir.
    4-Kolonya yapımını öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10155
    Proje10155
    Laboratuar 104416
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Parfüm ve renkli kozmetik formülleri
    2 Saç Bakım Formülleri
    3 Deterjanlar
    4 Cilt Bakım Formülleri
    5 Oto bakım ürünleri
    6 Yapı kimyasalları
    7 Organik gübre ve tarım
    8 Bitkisel kozmetik ürünleri
    9 Günlük hayatta kullanılan bazlar ( Sabun, lavabo açıcı, Arap sabunu, sıvı sabun, şampuan, sıva ve harç, deodorantlar)
    10 Gıda üretiminde kullanılan kimyasallar (antimikrobiyaller, antioksidanlar, aromalar, asitliği düzenleyiciler, emülgatörler, renklendiriciler vs.)
    11 Kokulu sabun eldesi
    12 Kekik yağı eldesi
    13 Kolonya yapımı
    14 mürekkep yapımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şekercioğlu M., 2008. İmalat Formülleri Ansiklopedisi (1 ve 2 ), Platform Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günlük Hayatta Kullanılan Kimyasalların kimyasal bileşenlerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Parfüm ve renkli kozmetik formülleri Saç Bakım Formülleri Deterjanlar Cilt Bakım Formülleri Oto bakım ürünleri Yapı kimyasalları Organik gübre ve tarım Bitkisel kozmetik ürünleri Günlük hayatta kullanılan bazlar ( Sabun, lavabo açıcı, Arap sabunu, sıvı sabun, şampuan, sıva ve harç, deodorantlar) Gıda üretiminde kullanılan kimyasallar (antimikrobiyaller, antioksidanlar, aromalar, asitliği düzenleyiciler, emülgatörler, renklendiriciler vs.) Kokulu sabun eldesi Kekik yağı eldesi Kolonya yapımı Mürekkep yapımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster