Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması
|
|
2
|
Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması
|
|
3
|
Nobel Ödülünün Tarihi
|
|
4
|
Nobel Kimya Ödülü sahipleri
|
|
5
|
Nobel Edebiyat Ödülü sahipleri
|
|
6
|
Nobel Fizik Ödülü sahipleri
|
|
7
|
Nobel Tıp Ödülü sahipleri
|
|
8
|
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
|
|
9
|
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
|
|
10
|
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
|
|
11
|
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
|
|
12
|
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
|
|
13
|
Hayatımızı değiştiren icatlar (Pusula, matbaa, mikroskop, teleskop, buhar motoru, elektrik)
|
|
14
|
Hayatımızı değiştiren icatlar (Plastik, radyo, penisilin, bilgisayar, kalp pili, lazer, cep telefonu, internet vs.)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Frank Ashall (Çeviri: Gülgün Selamoğlu), 1994. Olağanüstü Buluşlar, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 208.
Asimov I., 2006. Bilim ve Buluşlar Tarihi, İmge Kitabevi Yayınları, 1. Basım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel Buluşlar ve Nobel Ödül tarihinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması
Nobel Ödülünün Tarihi
Nobel Kimya Ödülü sahipleri
Nobel Edebiyat Ödülü sahipleri
Nobel Fizik Ödülü sahipleri
Nobel Tıp Ödülü sahipleri
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
Hayatımızı değiştiren icatlar (Pusula, matbaa, mikroskop, teleskop, buhar motoru, elektrik)
Hayatımızı değiştiren icatlar (Plastik, radyo, penisilin, bilgisayar, kalp pili, lazer, cep telefonu, internet vs.)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|