ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Plastik ve Lastik Teknolojileri KİM142 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Lastik ve plastik üretim teknolojileri hakkında temel bilgileri kazanır.
    2-Hammddelerin uç ürünlere dönüştürülmesinde kullanılacak prosesleri öğrenir.
    3-Temel kalıplama ve şekillendirme proseslerini öğrenir.
    4-Fiziksel ve kimyasal yollarla plastik ve lastik hammaddeleri üzerinde modifikasyon yapmayı öğrenir.
    5-Öğrendiklerini farklı disiplinlerle ortak paydada kullanabilir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10133
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20155
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 History of tire and developments in the sector
    2 Expectations tire performance parameters
    3 Classification and properties of tires
    4 The structure and components of the tire
    5 The tire manufacturing process associated with the components
    6 Introduction to Plastics Processing
    7 Compression molding
    8 injection molding
    9 MIDTHERM EXAM
    10 Extruder systems
    11 Production of film and sheet extrusion
    12 Rotary molding
    13 Heat styling
    14 Polymer coating, polymer fiber tensile
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Assist. Prof. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Savaçcı, Ö.T., Uyanık, Ü., Akovalı, G., 1998, Plastikler ve Plastik Teknolojisi, Çantay Kitabevi, İstanbul. 2. Raymond, B., Seymour, A., 1975, Modern Plastics Technology, Prentice&Hall Company, Reston, Virginia.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin eğitim sonrası istihdam olanaklarından biri de üretimi ve servisi ile gittikçe büyüyen araç lastikleri ve plastik sektörüdür. Gerekli temel bilgileri öğrencilere kazandırarak bu sektörde istihdam edilebilecek kaliteli elemanlar yetiştirmek hedeflenmektedir
    Dersin İçeriği Lastik ve plastiklerin temel özelikleri, üretim teknolojileri, kullanım alanları ve bu alandaki yeni yaklaşımlarla ilgili konuları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster