Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
History of tire and developments in the sector
|
|
2
|
Expectations tire performance parameters
|
|
3
|
Classification and properties of tires
|
|
4
|
The structure and components of the tire
|
|
5
|
The tire manufacturing process associated with the components
|
|
6
|
Introduction to Plastics Processing
|
|
7
|
Compression molding
|
|
8
|
injection molding
|
|
9
|
MIDTHERM EXAM
|
|
10
|
Extruder systems
|
|
11
|
Production of film and sheet extrusion
|
|
12
|
Rotary molding
|
|
13
|
Heat styling
|
|
14
|
Polymer coating, polymer fiber tensile
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assist. Prof. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Savaçcı, Ö.T., Uyanık, Ü., Akovalı, G., 1998, Plastikler ve Plastik Teknolojisi, Çantay Kitabevi, İstanbul.
2. Raymond, B., Seymour, A., 1975, Modern Plastics Technology, Prentice&Hall Company, Reston, Virginia.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin eğitim sonrası istihdam olanaklarından biri de üretimi ve servisi ile gittikçe büyüyen araç lastikleri ve plastik sektörüdür. Gerekli temel bilgileri öğrencilere kazandırarak bu sektörde istihdam edilebilecek kaliteli elemanlar yetiştirmek hedeflenmektedir
|
Dersin İçeriği
|
Lastik ve plastiklerin temel özelikleri, üretim teknolojileri, kullanım alanları ve bu alandaki yeni yaklaşımlarla ilgili konuları içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|