ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Polimer Teknolojileri KİM147 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Plastik üretim teknolojisi hakkında temel bilgileri kazanılır.
    2-Mühendislik plastiklerini ve kullanım yerlerini kavrar ve üretim yöntemlerini belirleyebilir.
    3-Plastik parça ve kalıp tasarımında (Enjeksiyon, şişirme yön.vb.)dikkat edilecek hususları kavrar.
    4-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje2011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Polimerlerin yapısı, sınıflandırılması
    2 Mühendislik Plastikleri
    3 Plastik işleme yöntemleri
    4 Enjeksiyon Yöntemi
    5 Ekstrüzyon Yöntemi
    6 Şişirme Yöntemi
    7 Transfer Kalıplama Yöntemi
    8 Ara sınav
    9 Vakum Yöntemi
    10 Basma kalıplama Yöntemi
    11 Kaplama ve Köpürtme yöntemi
    12 Plastik kalıbı tasarım esasları ve kalıplamanın mekanik etkileri
    13 Kalıp işleme, soğutma teknikleri ve kalıp-ürün hataları ve çözümleri
    14 Kalıp Tasarım Örnekleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Saçak, M. 2005. Polimer Teknolojisi, Gazi kitabevi, Ankara. 2. Savaşçı, Ö.T., Uyanık, N., ve Akovalı, G. 1998. Plastikler ve Plastik Teknolojisi, Çantay kitapevi.
    Yardımcı Kitap 3. Morton-Jones, D.H. 1989. Polymer Processing, Chapman and Hall, London.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; günümüzde önemli oranda artarak büyük bir sektör haline gelen polimer sektöründeki çeşitli polimerlerin üretim yöntemlerinin ve elde edilen polimerlerin özelliklerinin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Polimerlerin yapısı, sınıflandırılması, uygulama alanları ve şekillendirme yöntemleri. Fiziksel, termik, mekanik ve reolojik özellikleri. Plastik ürün imalatında çeşitli proseslerin analizi ve karşılaştırılması. Proses parametreleri ve tasarım prensipleri. Kalıplamanın mekanik özellikler üzerine etkisi. Enjeksiyonda karşılaşılan problemler,enjeksiyonla kalıplama ve teorileri, parça kalitesi üzerine etkileri,vakum ve diğer operasyonlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster