Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuantum Kimyası I
|
K1: Bölüm 9
|
2
|
Kuantum Kimyası II
|
K1: Bölüm 9
|
3
|
Kimyasal Bağ Kuramları
|
K1: Bölüm 11-12
K4: Bölüm 1-2
|
4
|
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
|
K1: Bölüm 14
K3: Bölüm 9
|
5
|
Kimyasal Denge
|
K1: Bölüm 16
K3: Bölüm 9
|
6
|
Asitler ve Bazlar
|
K1: Bölüm 17-18
K3: Bölüm 14
|
7
|
Elektrokimya
|
K1: Bölüm 21
K2: Bölüm 9
K3: Bölüm 18
|
8
|
Çekirdek Kimyası
|
K1: Bölüm 26
K2: Bölüm 11
|
9
|
Kimyasal Kinetik
|
K1: Bölüm 15
|
10
|
Organik Kimyaya Giriş
|
K1: Bölüm 27
K2: Bölüm 12
K4: Bölüm 1
|
11
|
Polimer Kimyası
|
K2: Bölüm 13
|
12
|
Atmosfer Gazları ve Hidrojen
|
K1: Bölüm 8
|
13
|
Metalurji ve Metaller Kimyası
|
K2: Bölüm 14
|
14
|
Canlıların Kimyası
|
K1: Bölüm 28
K4: Bölüm 23-24-25-26
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Asuman ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Herring F.G. (2013). Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara, ISBN: 9786053550594
K2. Chang, R. (2018). Genel Kimya:Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara, ISBN: 9786053552819
|
Yardımcı Kitap
|
K3. Skoog, D.A., West, D.M., Holler, F.j., Crouch, S.R. (2004). Analitik Kimya Temel İlkeler, Bilim Yayıncılık, Ankara, ISBN 0030355230
K4. Fessenden, R.J., Fessenden, J.S., Logue, M.W. (2001). Organik Kimya, Güneş Kitapevi, Ankara, ISBN 9758531018
|
Dersin Amacı
|
Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Kuantum Kimyası, Atomlar Arası Kimyasal Bağlanma Kuramları, Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri, Asit-Baz dengeleri, Elektrokimya, Çekirdek Kimyası, Kimyasal Kinetik, Organik Kimya, Polimer Kimya, Atmosfer Gazları ve Hidrojen, Malzeme Kimyası ve Canlılar Kimyası.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
-
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
-
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
3
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
-
|