Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çözeltiler, Çözelti Türleri ve Çözelti Hazırlamak
|
K1: Bölüm13
|
2
|
Asit, Baz ve Çözünürlük Dengeleri
|
K1: Bölüm 17 K2: Bölüm 16
|
3
|
Ana Grup Elementleri: Metaller
|
K1: Bölüm 21
|
4
|
Ana Grup Elementleri: Ametaller
|
K1: Bölüm 22
|
5
|
Polimer Kimyası
|
K2: Bölüm 25
|
6
|
Nükleer Kimya
|
K1: Bölüm 25 K2: Bölüm 19
|
7
|
Organik Kimyaya Giriş
|
K1: Bölüm 26 K2: Bölüm 24
|
8
|
Geçiş Metalleri Kimyası
|
K1: Bölüm 23 K2: Bölüm 23
|
9
|
Kuantum Kimyası
|
K2: Bölüm 7
|
10
|
Atmosfer Kimyası
|
K2: Bölüm 20
|
11
|
Metalurji ve Metaller Kimyası
|
K2: Bölüm 21
|
12
|
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
|
K1: Bölüm 13 K2: Bölüm 12
|
13
|
Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi
|
K1: Bölüm 11 K2: Bölüm 10
|
14
|
Uygulama
|
K1 K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Fehmi Saltan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T. (2002). Palme Yayıncılık, Ankara.
K2. Chang, R. (2011). Genel Kimya:Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Asit-baz dengeleri, metaller ve ametaller, geçiş metalleri, nükleer kimya, koordinasyon bileşikleri, organik kimya, polimer kimyası, çözelti türleri ve uygulamaları,kuantum kimyası, metalurji, atmosfer kimyası
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
-
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
-
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
-
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
-
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
1
|