Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), 2001. Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara.
Solomons G., Fryhle C.,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), 2002. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Balcı, M., 2008. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, TÜBA, Ankara.
Tüzün C., 1999. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, Palme Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik bileşiklerin özelliklerini ve reaksiyonlarını, reaksiyon mekanizmalarını yazabilmeyi, spektroskopik metotları kullanarak bir bileşiğin kimyasal yapısının tayininin nasıl yapılacağını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Atomlar ve Moleküller-Genel Bilgiler
Orbitaller ve Kovalent Bağlanma
Yapı izomerisi, Adlandırma ve Alkanlar
Sterokimya
Alkil halojenürler: Yerdeğiştirme ve Ayrılma Tepkimeleri
NMR Spektroskopisi
Alkenler ve Alkinler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|