ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimya I KİM203 GÜZ 4+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik molekülleri ve bağlanmalarını analiz edebilir.
    2-Organik moleküller arasındaki etkileşmeleri yorumlayabilir.
    3-Organik bileşikleri adlandırabilir.
    4-Organik bileşikleri üç boyutlu düşünebilme ve analiz edebilir.
    5-Fonksiyonel grupları ve özelliklerini kavrayabilir.
    6-Reaksiyonları yorumlayabilme ve mekanizma yazabilir.
    7-Yapı analizi yapabilme ve fonksiyonel gruplara ait sinyalleri yorumlayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler04416
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0248
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atomlar ve Moleküller-Genel Bilgiler
    2 Orbitaller ve Kovalent Bağlanma
    3 Orbitaller ve Kovalent Bağlanma
    4 Yapı izomerisi, Adlandırma ve Alkanlar
    5 Yapı izomerisi, Adlandırma ve Alkanlar
    6 Sterokimya
    7 Sterokimya
    8 Ara Sınav
    9 lAkil halojenürler: Yerdeğiştirme ve Ayrılma Tepkimeleri
    10 Alkil halojenürler: Yerdeğiştirme ve Ayrılma Tepkimeleri
    11 NMR Spektroskopisi
    12 Alkenler ve Alkinler
    13 Alkenler ve Alkinler
    14 Sınav
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), 2001. Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara. Solomons G., Fryhle C.,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), 2002. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Balcı, M., 2008. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, TÜBA, Ankara. Tüzün C., 1999. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, Palme Yayın Dağıtım, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organik bileşiklerin özelliklerini ve reaksiyonlarını, reaksiyon mekanizmalarını yazabilmeyi, spektroskopik metotları kullanarak bir bileşiğin kimyasal yapısının tayininin nasıl yapılacağını öğretmek.
    Dersin İçeriği Atomlar ve Moleküller-Genel Bilgiler Orbitaller ve Kovalent Bağlanma Yapı izomerisi, Adlandırma ve Alkanlar Sterokimya Alkil halojenürler: Yerdeğiştirme ve Ayrılma Tepkimeleri NMR Spektroskopisi Alkenler ve Alkinler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster