Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Asit-Baz , Verici Alıcı Kimyası,Asit Baz Kavramları,Sert ve Yumşak Asitler ve Bazlar
|
|
2
|
Sınır Orbitalleri ve Asit-Baz Tepkimeleri,yük Transfer Kompleksleri (solvatokromizm)
|
|
3
|
Koordinasyon Kimyasına giriş,adlandırma,izomerlik
|
|
4
|
Koordinasyon sayıları ve yapılar,Koordinasyon kimyasında bağlanma
|
|
5
|
VBT,KAT,MOT,Jahn-Teller Etkisi
|
|
6
|
Koordinasyon Kimyasında Elektronik Spektrumlar,Terim Sembolleri,Seçim kuralları
|
|
7
|
Arasınav
|
|
8
|
Orgel Diyagramları,Yük Aktarım Spektrumları
|
|
9
|
Organometaller Kimyası
|
|
10
|
Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri
|
|
11
|
Koordinasyon Kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar
|
|
12
|
Yerdeğiştirme Tepkimeleri
|
|
13
|
Tepkimelerin Stereokimyası
|
|
14
|
Trans Etkisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
G.L. Miessler, D.A. Tarr, Inorganic Chemistry, PrenticeHall
D.F.Shriver, P. W. Atkins, C. H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford Chem.
H. Ölmez,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnorganik Kimya`nın temel konularını iyi bir şekilde anlamak
|
Dersin İçeriği
|
Asit-Baz Kavramı,Asit-Baz Tepkimeleri,Koordinasyon Kimyası,Değerlik Bağ Kuramı-Kristal Alan Teorisi-Moleküler Orbital Teori,Terim Sembolleri,Yük Aktarım Spektrumları,Organometaller,Koordinasyon Kimyasında Tepkime Mekanizmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|