ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnorganik Kimya II KİM206 BAHAR 4+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnorganik kimyanın temel konularını iyi bir şekilde anlar
    2-Asit ve Baz terimlerini kavrar
    3-Koordinasyon Kimyası ile ilgili temel kavramları bilir
    4-Yerdeğiştirme tepkimelerini kavrar
    5-Stereokimya alanında bilgi sahibi olur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Asit-Baz , Verici Alıcı Kimyası,Asit Baz Kavramları,Sert ve Yumşak Asitler ve Bazlar
    2 Sınır Orbitalleri ve Asit-Baz Tepkimeleri,yük Transfer Kompleksleri (solvatokromizm)
    3 Koordinasyon Kimyasına giriş,adlandırma,izomerlik
    4 Koordinasyon sayıları ve yapılar,Koordinasyon kimyasında bağlanma
    5 VBT,KAT,MOT,Jahn-Teller Etkisi
    6 Koordinasyon Kimyasında Elektronik Spektrumlar,Terim Sembolleri,Seçim kuralları
    7 Arasınav
    8 Ara Sınav
    9 Orgel Diyagramları,Yük Aktarım Spektrumları
    10 Organometaller Kimyası
    11 Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri
    12 Koordinasyon Kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar
    13 Yerdeğiştirme Tepkimeleri
    14 Tepkimelerin Stereokimyası
    15 Trans Etkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar G.L. Miessler, D.A. Tarr, Inorganic Chemistry, PrenticeHall D.F.Shriver, P. W. Atkins, C. H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford Chem. H. Ölmez,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnorganik Kimya`nın temel konularını iyi bir şekilde anlamak
    Dersin İçeriği Asit-Baz Kavramı,Asit-Baz Tepkimeleri,Koordinasyon Kimyası,Değerlik Bağ Kuramı-Kristal Alan Teorisi-Moleküler Orbital Teori,Terim Sembolleri,Yük Aktarım Spektrumları,Organometaller,Koordinasyon Kimyasında Tepkime Mekanizmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster