Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Radikal Tepkimeleri
|
|
2
|
Alkoller ve eterler
|
|
3
|
Aromatiklik ve Benzen
|
|
4
|
Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme
|
|
5
|
Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi
|
|
6
|
Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri, Katılma Tepkimeleri
|
|
7
|
Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi
|
|
8
|
Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri, Reaksiyonları ve Eldesi
|
|
9
|
ARASINAV
|
|
10
|
Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler
|
|
11
|
1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri
|
|
12
|
Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu
|
|
13
|
Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları
|
|
14
|
Aminlerin Eldesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), 2001. Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara.
Solomons G., Fryhle C.,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), 2002. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Balcı, M., 2008. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, TÜBA, Ankara.
Tüzün C., 1999. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, Palme Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik bileşiklerin sınıflandırılması ve bu sınıflara ait örneklerin tanınması, bazı işlevsel grupların sentezi ve reaksiyonlardaki davranışlarının kavranması. Organik bileşiklerin özelliklerini, elde edilişlerini, fonksiyonlu grupların reaksiyon türlerinin tanınması Organik kimya alanında son yıllarda gelişme gösteren konuları ve bu konuların temel prensiplerini, amaçları ve uygulama alanlarını tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Radikal Tepkimeleri
Alkoller ve eterler
Aromatiklik ve Benzen,
Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme
Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi
Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri, Katılma Tepkimeleri
Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi
Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri, Reaksiyonları ve Eldesi
Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler
1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri
Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu
Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları
Aminlerin Eldesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
3
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
3
|