Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nicel analiz, nicel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, uyulması gereken kurallar
|
|
2
|
NaOH ile volumetrik HCl tayini
|
|
3
|
Volhard metodu ile klorür tayini
|
|
4
|
Alaşımda bakır tayini (iyodometrik metot)
|
|
5
|
EDTA ile kalsiyum, magnezyum ve su sertliği tayinleri
|
|
6
|
Gravimetrik demir tayini
|
|
7
|
Gravimetrik demir tayini
|
|
8
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
9
|
Ara sınav
|
|
10
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
11
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
12
|
Telafi haftası
|
|
13
|
Telafi haftası
|
|
14
|
Telafi haftası
|
|
Ön Koşul
|
Genel Kimya I ve II lab. ve Analitik Kimya I lab
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) Kılıç, E.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J.; Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007.
2) Gündüz, T., Kantitatif Analiz Laboratuvar Kitabı Gazi Kitabevi, Ankara, 1999.
3) Ateş, S.; Özyörük, G.; Salih, B.; Analitik Kimya Laboratuvarı Nicel Analiz Uygulamaları, Hacettepe Univ., Ankara, 1991.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel nicel analiz tekniklerinin laboratuar ortamında uygulanabilmesi ve laboratuar becerisi kazanılması
|
Dersin İçeriği
|
Nicel analiz, nicel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, uyulması gereken kurallar, NaOH ile volumetrik HCl tayini, Volhard metodu ile klorür tayini, Alaşımda bakır tayini (iyodometrik metot), EDTA ile kalsiyum, magnezyum ve su sertliği tayinleri, Gravimetrik demir tayini, Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|