Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nicel analiz, nicel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, uyulması gereken kurallar
|
|
2
|
NaOH ile volumetrik HCl tayini
|
|
3
|
Volhard metodu ile klorür tayini
|
|
4
|
Alaşımda bakır tayini (iyodometrik metot)
|
|
5
|
EDTA ile kalsiyum, magnezyum ve su sertliği tayinleri
|
|
6
|
Gravimetrik demir tayini
|
|
7
|
Gravimetrik demir tayini
|
|
8
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
9
|
Ara sınav
|
|
10
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
11
|
Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
12
|
Telafi haftası
|
|
13
|
Telafi haftası
|
|
14
|
Telafi haftası
|
|
Ön Koşul
|
Genel Kimya I ve II lab. ve Analitik Kimya I lab
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) Kılıç, E.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J.; Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007.
2) Gündüz, T., Kantitatif Analiz Laboratuvar Kitabı Gazi Kitabevi, Ankara, 1999.
3) Ateş, S.; Özyörük, G.; Salih, B.; Analitik Kimya Laboratuvarı Nicel Analiz Uygulamaları, Hacettepe Univ., Ankara, 1991.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel nicel analiz tekniklerinin laboratuar ortamında uygulanabilmesi ve laboratuar becerisi kazanılması
|
Dersin İçeriği
|
Nicel analiz, nicel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, uyulması gereken kurallar, NaOH ile volumetrik HCl tayini, Volhard metodu ile klorür tayini, Alaşımda bakır tayini (iyodometrik metot), EDTA ile kalsiyum, magnezyum ve su sertliği tayinleri, Gravimetrik demir tayini, Çimentoda silisyum oksit ve kalsiyum oksit tayini
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
5
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|