Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Deney gruplarının belirlenmesi
|
|
2
|
Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini.
|
|
3
|
Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon.
|
|
4
|
Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi.
|
|
5
|
Aspirin Eldesi
|
|
6
|
o- ve p-Nitrofenolün Sentezi
|
|
7
|
Çaydan Kafeinin İzolasyonu
|
|
8
|
ARASINAV
|
|
9
|
Cannizzaro Sentezi.
|
|
10
|
İyodoform Sentezi.
|
|
11
|
Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi.
|
|
12
|
Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
|
|
13
|
Telafi.
|
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
Bölüm Anabilim Dallarına ait temel dersleri almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim Demirtaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri.
|
Kaynaklar
|
1. Gatterman, Wielend ( çeviri: Cemil Dikmen – Lütfi Ergener) ( 1974). Organik Kimya Laboratuarı.
2 .Erdik, E. (1987 ). Denel Organik Kimya, ANKARA : A.Ü.Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Laboratuarda çalışma bilincinin kazandırılması. Organik bileşiklerin fiziksel özelliklerinin tanıtılması, Temel laboratuar işlemlerini gerçekleştirebilme becerisinin kazandırılması, Organik Kimya-I dersinde teorik olarak görülen bilgilerin görsel olarak kavranmasının sağlanması
|
Dersin İçeriği
|
Deney gruplarının belirlenmesi
Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini.
Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon.
Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi.
Aspirin Eldesi
o- ve p-Nitrofenolün Sentezi
Çaydan Kafeinin İzolasyonu
Cannizzaro Sentezi.
İyodoform Sentezi.
Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi.
Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|