ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimya Lab. I KİM211 GÜZ 0+4 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik Kimya Laboratuvarında çalışma, güvenliğini sağlama, laboratuvar gereçleri ve ekipmanlarını tanır
    2-Kimya bilgilerini deney tasarlama, yürütme ve yorumlamada etkin ve doğru şekilde kullanma becerisi kazanır
    3-Sistem kurma, ayırma ve saflaştırma yöntemlerini gerçekleştirir
    4-Deneysel sonuçları rapor halinde sunabilme yeteneği kazanır
    5-Organik sentez yöntemlerini kullanarak organik bileşikleri sentezleyebilir
    6-Özgüvenli grup çalışmasına yatkın ve atılımcı olur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012112
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)202510
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Deney gruplarının belirlenmesi
    2 Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini.
    3 Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon.
    4 Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi.
    5 Aspirin Eldesi
    6 o- ve p-Nitrofenolün Sentezi
    7 Çaydan Kafeinin İzolasyonu
    8 ARASINAV
    9 Cannizzaro Sentezi.
    10 İyodoform Sentezi.
    11 Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi.
    12 Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
    13 Telafi.
    14
    Ön Koşul Bölüm Anabilim Dallarına ait temel dersleri almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İbrahim Demirtaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri.
    Kaynaklar 1. Gatterman, Wielend ( çeviri: Cemil Dikmen – Lütfi Ergener) ( 1974). Organik Kimya Laboratuarı. 2 .Erdik, E. (1987 ). Denel Organik Kimya, ANKARA : A.Ü.Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Laboratuarda çalışma bilincinin kazandırılması. Organik bileşiklerin fiziksel özelliklerinin tanıtılması, Temel laboratuar işlemlerini gerçekleştirebilme becerisinin kazandırılması, Organik Kimya-I dersinde teorik olarak görülen bilgilerin görsel olarak kavranmasının sağlanması
    Dersin İçeriği Deney gruplarının belirlenmesi Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini. Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon. Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi. Aspirin Eldesi o- ve p-Nitrofenolün Sentezi Çaydan Kafeinin İzolasyonu Cannizzaro Sentezi. İyodoform Sentezi. Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi. Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    3 Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir. 5
    4 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
    5 Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir. 4
    6 Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. 5
    7 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    8 Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. 4
    9 Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
    10 Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    11 Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder. 4
    12 Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır. 4
    13 Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir. 4
    14 Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster