Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Deney gruplarının belirlenmesi
|
|
2
|
Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini.
|
|
3
|
Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon.
|
|
4
|
Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi.
|
|
5
|
Aspirin Eldesi
|
|
6
|
o- ve p-Nitrofenolün Sentezi
|
|
7
|
Çaydan Kafeinin İzolasyonu
|
|
8
|
ARASINAV
|
|
9
|
Cannizzaro Sentezi.
|
|
10
|
İyodoform Sentezi.
|
|
11
|
Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi.
|
|
12
|
Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
|
|
13
|
Telafi.
|
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
Bölüm Anabilim Dallarına ait temel dersleri almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim Demirtaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri.
|
Kaynaklar
|
1. Gatterman, Wielend ( çeviri: Cemil Dikmen – Lütfi Ergener) ( 1974). Organik Kimya Laboratuarı.
2 .Erdik, E. (1987 ). Denel Organik Kimya, ANKARA : A.Ü.Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Laboratuarda çalışma bilincinin kazandırılması. Organik bileşiklerin fiziksel özelliklerinin tanıtılması, Temel laboratuar işlemlerini gerçekleştirebilme becerisinin kazandırılması, Organik Kimya-I dersinde teorik olarak görülen bilgilerin görsel olarak kavranmasının sağlanması
|
Dersin İçeriği
|
Deney gruplarının belirlenmesi
Kristallendirme ile saflaştırma, Erime noktası tayini.
Basit damıtma ile sıvı karışımlarının ayrıştırılması, Ekstraksiyon.
Siklohegzanolden siklohegzen eldesi ve alkenlere halojen Katılması- Doymamışlık testi.
Aspirin Eldesi
o- ve p-Nitrofenolün Sentezi
Çaydan Kafeinin İzolasyonu
Cannizzaro Sentezi.
İyodoform Sentezi.
Kütle (GC-MS), İnce Tabaka ve Kolon Kromatografisi, İnfrared (IR) Spektroskopisi.
Fenil Azo-beta-Naftol’un Sentezi, Benzofenonun Sentezi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|