ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnorganik Kimya Lab. I KİM213 GÜZ 0+4 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencilerin Anorganik kimyanın temel yasalarını deney yaparak uygular
    2-Sonuç çıkarma ve yorumlama becerilerini geliştirir
    3-Çift tuzları bilir
    4-Temel inorganik reaksiyonları öğrenir
    5-Lewis yapılarını bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012112
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tetratiyonatların sentezi
    2 İnterhalojenlerin sentezi
    3 Kalay Tuzları
    4 İnert çift etkisi
    5 Çift Tuzlar
    6 Lewis yapıları ve VSEPR
    7 Simetri ve nokta grupları
    8 Simetri ve nokta grupları
    9 Molekül modelleme
    10 Katı hal
    11 Cu2SO4.6H2O kompleksinin sentezi
    12 Mohr tuzu sentezi
    13 Telafi deneyleri
    14 Telafi deneyleri
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-İnorganik kimya labda işlemler, Carol klein 2-İnorganik kimyada sentez ve teknikler, lab
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin Anorganik kimyanın temel yasalarını deney yaparak öğrenmesi
    Dersin İçeriği Tetratiyonatların sentezi,İnterhalojenlerin sentezi,Kalay Tuzları, İnert çift etkisi, Çift Tuzlar,Lewis yapıları ve VSEPR,Simetri ve nokta grupları,Molekül modelleme,Katı hal,Cu2SO4.6H2O kompleksinin sentezi,Mohr tuzu sentezi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster