ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nmr Spektroskopisinin Temelleri KİM230 GÜZ 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yapı tayininde NMR spektroskopisinin önemini kavrar
    2-Hangi atmların NMR da aktif olduğunu öğrenir
    3-Rezonans olayını, durulmayı ve kimyasal kaymayı öğrenir
    4-Spin-spin etkileşmesini kavrar
    5-Herhangi bir NMR spektrumunu çözer
    6-NMR spektrumları arasında farkları ve pikleri tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5122
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10155
    Proje10155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yapı tayini ve NMR spektroskopisinin gelişmesi
    2 Atom çekirdeğinin manyetik özelliği
    3 Rezonans Olayı ve rezonans koşulu
    4 Durulma olayı
    5 NMR spektroskopisinin çalışma prensipi
    6 NMR spektrumlarında skala
    7 NMR ölçümü için numune hazırlama
    8 Ara Sınav
    9 Kimyasal Kayma
    10 Kimyasal Kaymayı etkileyen faktörler
    11 Elektron yoğunluğunun kimyasal kaymaya etkisi
    12 Spin-Spin Etkileşmesi
    13 Spektrum Yorumlama
    14 Spektrum Yorumlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Balcı M., 1999. Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, ODTÜ yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Moleküllerin yapısının aydınlatılmasında kullanılan NMR spektroskopisinin ve öneminin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Yapı tayini ve NMR spektroskopisinin gelişmesi. Atom çekirdeğinin manyetik özelliği. Rezonans Olayı ve rezonans koşulu. Durulma olayı. NMR spektroskopisinin çalışma prensipi. NMR spektrumlarında skala. NMR ölçümü için numune hazırlama. Ara Sınav. Kimyasal Kayma. Kimyasal Kaymayı etkileyen faktörler. Elektron yoğunluğunun kimyasal kaymaya etkisi. Spin-Spin Etkileşmesi.Spektrum Yorumlama. Spektrum Yorumlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster