ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ayırma Teknikleri KİM232 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karışımlar arasındaki farklılıkları öğrenir.
    2-Saflaştırma tekniklerini öğrenir.
    3-Çözünürlüğün ne olduğunu ve çözünürlüğü etkileyen faktörleri anlar.
    4-Sıvı-Sıvı karışımların nasıl ayrılacağını öğrenir
    5-Katı-sıvı karışımların nasıl ayrılacağını öğrenir
    6-Madde karışımlarını ayırmada hangi teknikleri kullanması gerektiğini öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15326
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 15224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ayırma ve saflaştırma tekniklerine giriş
    2 Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri
    3 Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri
    4 Destilasyon ve destilasyon türleri
    5 Destilasyon ve destilasyon türleri
    6 Süblimleşme, kristallendirme
    7 Ara sınav
    8 Kromatografiye giriş
    9 Kromatografinin tarihçesi
    10 Kolon Kromatografisi
    11 Kolon Kromatografisi
    12 İnce Tabaka Kromatografisi
    13 Gaz kromatografisi
    14 Sıvı kromatografisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar SKOOG DA., WEST DM. HOLLER FJ., (Çeviri Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu), Analitik Kimya Temelleri II.cilt, Bilim yayınları. Erdik E., Obalı M., Yüksekışık N., Öktemer A., Pekel T., 2008. Denel Organik Kimya, Gazi Kitap evi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ayırma Yöntemlerine Giriş, Destilasyon, süblimleşme, kristallendirme- saflaştırma metotları, Ekstraksiyon, Ekstraksiyon prensipleri, Kromatografiye giriş, Kromatografinin tarihçesi, Kolon Kromatografisinin temelleri, Gaz kromatografisi, Sıvı kromatografisinin öğrenilmesi.
    Dersin İçeriği Ayırma ve saflaştırma tekniklerine giriş. Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri. Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri. Destilasyon ve destilasyon türleri. Destilasyon ve destilasyon türleri. Süblimleşme, kristallendirme. Ara sınav. Kromatografiye giriş. Kromatografinin tarihçesi. Kolon Kromatografisi. Kolon Kromatografisi. İnce Tabaka Kromatografisi. Gaz kromatografisi. Sıvı kromatografisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster