Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ayırma ve saflaştırma tekniklerine giriş
|
|
2
|
Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri
|
|
3
|
Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri
|
|
4
|
Destilasyon ve destilasyon türleri
|
|
5
|
Destilasyon ve destilasyon türleri
|
|
6
|
Süblimleşme, kristallendirme
|
|
7
|
Ara sınav
|
|
8
|
Kromatografiye giriş
|
|
9
|
Kromatografinin tarihçesi
|
|
10
|
Kolon Kromatografisi
|
|
11
|
Kolon Kromatografisi
|
|
12
|
İnce Tabaka Kromatografisi
|
|
13
|
Gaz kromatografisi
|
|
14
|
Sıvı kromatografisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
SKOOG DA., WEST DM. HOLLER FJ., (Çeviri Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu), Analitik Kimya Temelleri II.cilt, Bilim yayınları.
Erdik E., Obalı M., Yüksekışık N., Öktemer A., Pekel T., 2008. Denel Organik Kimya, Gazi Kitap evi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ayırma Yöntemlerine Giriş, Destilasyon, süblimleşme, kristallendirme- saflaştırma metotları, Ekstraksiyon, Ekstraksiyon prensipleri, Kromatografiye giriş, Kromatografinin tarihçesi, Kolon Kromatografisinin temelleri, Gaz kromatografisi, Sıvı kromatografisinin öğrenilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Ayırma ve saflaştırma tekniklerine giriş. Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri. Ekstraksiyon, ekstraksiyon prensipleri ve türleri. Destilasyon ve destilasyon türleri. Destilasyon ve destilasyon türleri. Süblimleşme, kristallendirme. Ara sınav. Kromatografiye giriş. Kromatografinin tarihçesi. Kolon Kromatografisi. Kolon Kromatografisi. İnce Tabaka Kromatografisi. Gaz kromatografisi. Sıvı kromatografisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|