ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimya II- KİM262 BAHAR 3+0 Üniversite BD 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir.
    2-Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenir.
    3-Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olur.
    4-Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler152510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)15155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alkoller , eterler, tiyoller ve sülfürler K1: Bölüm 11,12
    2 Alkoller , eterler, tiyoller ve sülfürler K1: Bölüm 11,12
    3 Karbonil bileşikleri, eldeleri karbonil grubuna katılmalar, tautomerleşme ve tepkimeleri K1: Bölüm 16,17
    4 Karboksilli asitler ve esterler K1: Bölüm 18
    5 Karboksilik asit türevleri, eldeleri ve tepkimeleri K1: Bölüm 18
    6 Aromatik bileşikler ve aromatiklik K1: Bölüm 14
    7 Aromatik bileşiklerin tepkimeleri K1: Bölüm 15
    8 Aromatik bileşiklerin tepkimeleri K1: Bölüm 15
    9 Fenoller K1: Bölüm 21
    10 Nükleofilik aromatik yer değiştirme K1: Bölüm 21
    11 Aminler K1: Bölüm 20
    12 Aminoasitler K1: Bölüm 24
    13 Karbonhidratlar K1: Bölüm 22
    14 Karbonhidratlar K1: Bölüm 22
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Solomons, G., Fryhle, C. (2002). Organik Kimya. (7. Basımdan çeviri). Literatür Yayınları. İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organik bileşiklerin sınıflandırılması ve bu sınıflara ait örneklerin tanınması, bazı işlevsel grupların sentezi ve reaksiyonlardaki davranışlarının kavranması. Organik bileşiklerin özelliklerini, elde edilişlerini, fonksiyonlu grupların reaksiyon türlerinin tanınması Organik kimya alanında son yıllarda gelişme gösteren konuları ve bu konuların temel prensiplerini, amaçları ve uygulama alanlarını tanıtmak
    Dersin İçeriği Radikal Tepkimeleri Alkoller ve eterler Aromatiklik ve Benzen, Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri, Katılma Tepkimeleri Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri, Reaksiyonları ve Eldesi Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler 1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları Aminlerin Eldesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 3
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster