Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Katalizörlerin sentezdeki önemi
|
|
2
|
Lityum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
3
|
Aluminyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
4
|
Rodyum ve Rutenyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
5
|
Organik katalizörler
|
|
6
|
İnorganik ve organometalik ve enzim katalizörleri
|
|
7
|
Çinko içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
8
|
Kalay içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
9
|
Asimetrik katalizörler
|
|
10
|
Fosfor içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
11
|
Titanyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
12
|
Silisyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
13
|
Organo katalizörlerin sentezi ve kullanımı
|
|
14
|
Boran içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
|
|
Ön Koşul
|
Kimya Bölümü, Organik kimya I ve II derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Noyori, R. Asymmetric catalysis in organic synthesis, John Wiley & sons, 1994.
2. Paquette, L.A. Reagents for organic synthesis.
3. Jenkins, P.R. Organometallic Reagents in Synthesis
|
Yardımcı Kitap
|
İlgili web siteleri: www.elsevier.com, www.Sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
|
Dersin Amacı
|
Katalizörlerin organik kimyadaki önemini, reaksiyon hızlarına etkilerini ve mekanizmasını kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Lityum, rutenyum, aluminyum, rodyum, çinko, kalay, fosfor, titanyum, silisyum, boran içeren katalizörlerin sentezde kullanımı, organik ve organometalik katalizörler ve sentezi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
3
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|