ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Katalizör Kimyası KİM266 BAHAR 3+0 Üniversite S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik kimyada kullanılan katalizörleri ve öneminin kavrar
    2- Katalizörlerin kimyasal tepkimelerin hızları üzerine etkilerini öğrenir
    3-Katalitik reaksiyonlar hakkında bilgi kazanır
    4-Temel organik reaksiyon tiplerini öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler55525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Katalizörlerin sentezdeki önemi
    2 Lityum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    3 Aluminyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    4 Rodyum ve Rutenyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    5 Organik katalizörler
    6 İnorganik ve organometalik ve enzim katalizörleri
    7 Çinko içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    8 Kalay içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    9 Asimetrik katalizörler
    10 Fosfor içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    11 Titanyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    12 Silisyum içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    13 Organo katalizörlerin sentezi ve kullanımı
    14 Boran içeren katalizörlerin sentezde kullanımı
    Ön Koşul Kimya Bölümü, Organik kimya I ve II derslerini almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Noyori, R. Asymmetric catalysis in organic synthesis, John Wiley & sons, 1994. 2. Paquette, L.A. Reagents for organic synthesis. 3. Jenkins, P.R. Organometallic Reagents in Synthesis
    Yardımcı Kitap İlgili web siteleri: www.elsevier.com, www.Sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
    Dersin Amacı Katalizörlerin organik kimyadaki önemini, reaksiyon hızlarına etkilerini ve mekanizmasını kavratmak.
    Dersin İçeriği Lityum, rutenyum, aluminyum, rodyum, çinko, kalay, fosfor, titanyum, silisyum, boran içeren katalizörlerin sentezde kullanımı, organik ve organometalik katalizörler ve sentezi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster