Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Deneylerle ilgili teorik bilgi verilmesi
|
|
2
|
Fizikokimya laboratuarı II için ön hazırlık
|
|
3
|
Çözünme entalpisinin tayini
|
|
4
|
Çözünme entalpisinin tayini
|
|
5
|
Bir reaksiyonun kinetiğinin incelenmesi
|
|
6
|
Sıcaklık değişiminin tepkime hızı üzerine etkisi
|
|
7
|
Hidrojen peroksitin katalitik bozunması
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Potansiyometrik titrasyon ile zayıf bir asidin Ka?sının belirlenmesi
|
|
10
|
Asidi zayıf bir tuzun hidrolizinin pH ölçümleriyle belirlenmesi
|
|
11
|
Fe (III) iyonu ile tiyosiyanat arasındaki kompleks oluşumunun incelenmesi
|
|
12
|
Sulu çözeltilerde kısmi molar hacimlerinin belirlenmesi
|
|
13
|
Telafi deneyleri
|
|
14
|
Telafi deneyleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Tutkun, O., Şengil, İ.A., Demircan, N., Teker, M., Özacar, M., Gülfen, M., Kumbasar, Manzak, R.A. 1998. ?Fizikokimya Laboratuar I Laboratuvar Föyü, Sakarya.
2. Kaygusuz, K., Sarı, A., Alkan, C., Gürdere, M.B., Karaipekli, A. 2007. Modern Fizikokimya Deneyleri (Dördüncü Baskı), Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları No:5, Tokat.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Gürses, A., Bayrakçeken, S. 1996. Deneysel Fizikokimya, Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları, Erzurum.
4. Acımış, M., Menek, N., Alaman, A. 1994. Yeni Bir Yaklaşımla Fizikokimya Deneyleri, Ondokuzmayıs Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Yayınları, Samsun.
5. Kabasakaloğlu, M., Şanlı, O., Aksoy, S. 1995. Fizikokimya Deneyleri, Gazi Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Kimya öğrencilerine fizikokimyanın temel konularını deney yaparak anlayabilmesi ve el becerilerini geliştirilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sıvılar ve moleküler kırılma (Refraktometri) kırılma indeksi;; fizik kimya laboratuarı II ve laboratuvar hakkında bilgi almak için ön; gizli buharlaşma entalpisi ve sıvı bağ enerjisi yoğunluğunun belirlenmesi; Kriyoskopi yöntemiyle molekül ağırlığı tayini deneyleri hakkında teorik bilgilerin verilmesi ; potansiyometrik asit-baz titrasyon ve zayıf bir asit sabiti Ka belirlenmesi; nikel (II) iyonları ile glisin potansiyometrik titrasyon eğrileri İncelenmesi; reaksiyon kinetiğinin incelenmesi, bir tuz hidroliz testi, pH ölçümleri ile zayıf olduğu asit ******; tiyosiyanat ve Fe (III) iyonları arasındaki kompleks oluşumu incelenmesi; sulu-çözümleri kısmi molar hacimlerinin tayini; telafi deneyleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
3
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|