ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fizikokimya Lab. II KİM304 BAHAR 0+4 Üniversite Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çözünme entalpisini hesaplamayı öğrenir.
    2-Bir sıvının buharlaşma entalpisi ve kohezif enerji yoğunluğunu hesaplar.
    3-Potansiyometrik titrasyon ile asitlerin Ka sabitlerini bulur.
    4-Kompleks oluşumunu spektrofotometrik yöntemle belirler.
    5-Reaksiyon hız sabiti ve aktivasyon enerjisini hesaplar.
    6-Tuzların hidrolizini pH ölçümleriyle belirler.
    7-Kompleks oluşumunu spektroskopi yöntemiyle inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10122
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20177
    Proje0000
    Laboratuar 1011414
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60177
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Deneylerle ilgili teorik bilgi verilmesi
    2 Fizikokimya laboratuarı II için ön hazırlık
    3 Çözünme entalpisinin tayini
    4 Çözünme entalpisinin tayini
    5 Bir reaksiyonun kinetiğinin incelenmesi
    6 Sıcaklık değişiminin tepkime hızı üzerine etkisi
    7 Hidrojen peroksitin katalitik bozunması
    8 Ara sınav
    9 Potansiyometrik titrasyon ile zayıf bir asidin Ka?sının belirlenmesi
    10 Asidi zayıf bir tuzun hidrolizinin pH ölçümleriyle belirlenmesi
    11 Fe (III) iyonu ile tiyosiyanat arasındaki kompleks oluşumunun incelenmesi
    12 Sulu çözeltilerde kısmi molar hacimlerinin belirlenmesi
    13 Telafi deneyleri
    14 Telafi deneyleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Tutkun, O., Şengil, İ.A., Demircan, N., Teker, M., Özacar, M., Gülfen, M., Kumbasar, Manzak, R.A. 1998. ?Fizikokimya Laboratuar I Laboratuvar Föyü, Sakarya. 2. Kaygusuz, K., Sarı, A., Alkan, C., Gürdere, M.B., Karaipekli, A. 2007. Modern Fizikokimya Deneyleri (Dördüncü Baskı), Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları No:5, Tokat.
    Yardımcı Kitap 3. Gürses, A., Bayrakçeken, S. 1996. Deneysel Fizikokimya, Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları, Erzurum. 4. Acımış, M., Menek, N., Alaman, A. 1994. Yeni Bir Yaklaşımla Fizikokimya Deneyleri, Ondokuzmayıs Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Yayınları, Samsun. 5. Kabasakaloğlu, M., Şanlı, O., Aksoy, S. 1995. Fizikokimya Deneyleri, Gazi Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
    Dersin Amacı Kimya öğrencilerine fizikokimyanın temel konularını deney yaparak anlayabilmesi ve el becerilerini geliştirilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
    Dersin İçeriği Sıvılar ve moleküler kırılma (Refraktometri) kırılma indeksi;; fizik kimya laboratuarı II ve laboratuvar hakkında bilgi almak için ön; gizli buharlaşma entalpisi ve sıvı bağ enerjisi yoğunluğunun belirlenmesi; Kriyoskopi yöntemiyle molekül ağırlığı tayini deneyleri hakkında teorik bilgilerin verilmesi ; potansiyometrik asit-baz titrasyon ve zayıf bir asit sabiti Ka belirlenmesi; nikel (II) iyonları ile glisin potansiyometrik titrasyon eğrileri İncelenmesi; reaksiyon kinetiğinin incelenmesi, bir tuz hidroliz testi, pH ölçümleri ile zayıf olduğu asit ******; tiyosiyanat ve Fe (III) iyonları arasındaki kompleks oluşumu incelenmesi; sulu-çözümleri kısmi molar hacimlerinin tayini; telafi deneyleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    3 Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir. 5
    4 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
    5 Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir. 5
    6 Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. 5
    7 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
    8 Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. 5
    9 Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
    10 Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    11 Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder. 4
    12 Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır. 4
    13 Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir. 5
    14 Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster