|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Deneylerle ilgili teorik bilgi verilmesi
|
|
|
2
|
Fizikokimya laboratuarı II için ön hazırlık
|
|
|
3
|
Çözünme entalpisinin tayini
|
|
|
4
|
Çözünme entalpisinin tayini
|
|
|
5
|
Bir reaksiyonun kinetiğinin incelenmesi
|
|
|
6
|
Sıcaklık değişiminin tepkime hızı üzerine etkisi
|
|
|
7
|
Hidrojen peroksitin katalitik bozunması
|
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
|
9
|
Potansiyometrik titrasyon ile zayıf bir asidin Ka?sının belirlenmesi
|
|
|
10
|
Asidi zayıf bir tuzun hidrolizinin pH ölçümleriyle belirlenmesi
|
|
|
11
|
Fe (III) iyonu ile tiyosiyanat arasındaki kompleks oluşumunun incelenmesi
|
|
|
12
|
Sulu çözeltilerde kısmi molar hacimlerinin belirlenmesi
|
|
|
13
|
Telafi deneyleri
|
|
|
14
|
Telafi deneyleri
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Tutkun, O., Şengil, İ.A., Demircan, N., Teker, M., Özacar, M., Gülfen, M., Kumbasar, Manzak, R.A. 1998. ?Fizikokimya Laboratuar I Laboratuvar Föyü, Sakarya.
2. Kaygusuz, K., Sarı, A., Alkan, C., Gürdere, M.B., Karaipekli, A. 2007. Modern Fizikokimya Deneyleri (Dördüncü Baskı), Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları No:5, Tokat.
|
|
Yardımcı Kitap
|
3. Gürses, A., Bayrakçeken, S. 1996. Deneysel Fizikokimya, Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları, Erzurum.
4. Acımış, M., Menek, N., Alaman, A. 1994. Yeni Bir Yaklaşımla Fizikokimya Deneyleri, Ondokuzmayıs Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Yayınları, Samsun.
5. Kabasakaloğlu, M., Şanlı, O., Aksoy, S. 1995. Fizikokimya Deneyleri, Gazi Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
|
|
Dersin Amacı
|
Kimya öğrencilerine fizikokimyanın temel konularını deney yaparak anlayabilmesi ve el becerilerini geliştirilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Sıvılar ve moleküler kırılma (Refraktometri) kırılma indeksi;; fizik kimya laboratuarı II ve laboratuvar hakkında bilgi almak için ön; gizli buharlaşma entalpisi ve sıvı bağ enerjisi yoğunluğunun belirlenmesi; Kriyoskopi yöntemiyle molekül ağırlığı tayini deneyleri hakkında teorik bilgilerin verilmesi ; potansiyometrik asit-baz titrasyon ve zayıf bir asit sabiti Ka belirlenmesi; nikel (II) iyonları ile glisin potansiyometrik titrasyon eğrileri İncelenmesi; reaksiyon kinetiğinin incelenmesi, bir tuz hidroliz testi, pH ölçümleri ile zayıf olduğu asit ******; tiyosiyanat ve Fe (III) iyonları arasındaki kompleks oluşumu incelenmesi; sulu-çözümleri kısmi molar hacimlerinin tayini; telafi deneyleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
1
|
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
3
|
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|